• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Vi har lite löst pratat om flera barn och nu vet man ju inte, det beror på hur går med barn nr1. Då menar jag hela grav, förlossning, efteråt mm.
    Kanske börjar vi med barn nr 2 på smekmånaden :D :D
    Sen är jag blir jag 29 så känner ingen jättestress

• A.M.

Jag förstår att det kanske är lite tidigt att avgöra om man vill ha fler barn redan innan man fått sitt första ... Min situation är väl lite speciell också eftersom jag redan hade ett barn innan Livia, och hennes pappa vill ju föståeligt ha fler. Jag fick upp ångan sent vad gäller karriär och jobb och var väl på topp när jag blev gravid med
    livia så det är kanske därför jag tvekar ... Samtidigt går ju graviditeter och småbarnsår fort och man har ändå lång till pensionen ... Vi kanske försöker med en till, om det går. Mannen får nog tjata lite till - och lova att vara pappaledig mycket längre då bara

• Snart så....

kokos, hur gick det då? Var det något jobb att ha? *nyfiken*

Jaaa det ska bli superskojj på lördag, jag missade ju förra gången :(

• _koko_

Det är mindre än 2 år mellan mig och min bror, och vi har haft otroligt roligt tillsammans under uppväxten!

Jag blev eftersökt faktiskt, och kallad "senior" konsult under intervjun, så det kändes ju grymt bra! :)

• Snart så....

hmmm det är två år mellan min bror och mig och vi hade inget gemensamt under uppväxten. Det var när vi kunde gå på krogen som vi började umgås på "riktigt". Innan var det mer hatkärlek

• _koko_

Ja, jag tror att det är en jättebra chans, men det är nyetablering, så det är en stor risk också. Inte riktigt rätt läge, om vi säger så...

Det händer mycket inom IT just nu, jag har blivit kontaktad av 6 olika bolag bara den senaste månaden. :)

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    järklarns vad ni kommit igång.

AM jag har definitivt tänkt på nr 2 redn. Det gjorde jag redan innan jag blev gravid och inna jag vissta ATT jag kunde bli gravid.

jag tycker det är super viktigt att barn har syskon. Mina barn måste ha syskon. Adopterade eller bilogiska, spelar ingen rollö, syskon som syskon. Men vi kommer försöka med bilogiska.

Min syster har alltid varit viktigast i mitt liv, och är det fortfarande. Jag älskar henne över allt annat. Jag vill att mina barn ska få det. den villkorsläösa kärleken man har med ett syskon.
    det är 3,5 år mellan oss och visst hon avskydde mig "lilla tjatiga lillasyrran" i perioder. men mest utåt.

när man var ute och seglade 5 veckor vad det super med ett syskon.

näe syskon ska det bli.

Min syrra har bara ett drygt år mellan sina två första och det har varit tuffft. men nu är det ju super btra eftersom de är bästisar.
    Jag komemr nog föröska i allfall jobba ett litet tag mellan barnen. jag tycker två år är en bra ålderskillnad.

AM jag förstår att du funderar med ålder osv. Men klart att du klarar av en grav till, ni är ju faktiskt två. och om maken verkligen vill...ja då får han verkligen dra det tunga lasset också.

Barnvagnar
    har inte ens tänkt på.

Skönt att höra att fler har lite nojja över att gå upp.

Cicci: skulle gärna byta med dig....

• BrudSommar2006

Jag hoppas ju att det ska gå bra den här gången så att man ska kunna få till barn nr 2. Jag är ju 35 så det blir väl till att snabba sig i så fall. Men jag tänker inte fundera så mycket på ett till innan jag vet hur det här har gått!

Angående mammakläder så tycker jag att de är så himla små i storlekarna. Vart man än går så står det att obs tänk på att de är små i storlekarna. Varför gör man överhuvudtaget mammakläder som är extra små i storlekarna.

• nu är jag fruL

mamma kläder har jag aldrig provat. Känns som ett stoooort steg läskigt

Usch och fy , jag kom precis på att jag kommer vara HELT ensam hemma när jag ommer hem i kväll

Ingen make men inte heller några katter fyyy vad hemskt. När maken är borta annars så brukar det ju alltid finnas två tjocka, kurrande katter i sängen. Men nu.... bara en tjocj fruLlis
    HUR ska det gå

Maken har nämligen tagit katterna och åkt upp till sväronen. De ska ha våra katter hos sig under en månad nu då vi ju är bortresta tre veckor. Det är jätte bra eftersom de är hemma jämt och bor i skogen så katterna kan gå ut.
    Nå ja ena katten går inte ut när det är kallt, eller blött, eller mörkt
    han vill sitta i knät
    Men den andra är en hunter så han gillar det.

problemet är bara att svärmor anser att katter ska äta god mat jämt...så de komemr vara klotrunda när de kommer hem.

Oj vad mycket kattprat...men det kommer vara super jobbigt att komma hem till en tom lägenhet i kväll
    och sova själv
    usch....

• Lapinette

Ser att ni diskuterar barn nr 2. Själv får man nog vara glad om man blir gravid över huvudtaget . Men annars så skulle jag vilja ha 2 och då får det bli i huvudet på varandra då jag närmar mig de 40 med stormsteg. Min man är 10 månader äldre än sin bror medan jag är 10,5 år yngre än min. Har alltid sett upp till min bror och vi har superbra kontakt men visst han har mer varit som en fadersgestalt än buskamrat till mig.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???