• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

vaddå mysko mindre
    JAG vill faktiskt läsa även mysko inlägg så nu kan du vel ta och plita ner dom också..

Jag ser dig nog där du står och trycker...

• Liten med Mindre

*rodnar*

Avslöjad. Kunde inte låta bli att läsa lite i alla fall. Men så har jag bild-meckan klart för stunden.

FruL: Det ena mysko meddelandet handlade om att utöver Boris krav, så behöver du säkert äta mer för att kompensera för den energiförlust som frånvaro av energirik dryck gav förut. Fast det förklarar ju inte en viktuppgång. Kroppen kanske inte är van att få så mycket av den typen av energi, och lagrar för glatta livet? (Fast jag har inte sett dig som en som petar i maten, så jag svamlar nog mest.)

Vad det andra handlade om har jag taktiskt nog glömt. Senil kanske??

• Liten med Mindre

:( Det blev mysko i alla fall! :(

Ville ju säga att förut fick du en hel del energi från dricka, som du nu behöver äta för att få i dig. Och så kanske kroppen inte är lika van vid den typen av energi och därför inte använder den lika effektivt. Kroppen är ett vanedjur...

• nu är jag fruL

mindre
    ha ha ha
    så faligt svamligt var det inte

jag tror att viktuppgången beror på att jag är så sjukt hungrig hela tiden och äter tre gånger så mycket som vanligt. Så det är ju inget konstigt att jag går upp.
    vad jag menade var att jag mycket hellre skulle vilja få bebismage än tjockis mage
    men men men
    sånt är livet.

Vad det gäller drickan så är jag övertygad om att alkohol inte innehåller NÅGRA kalorier alls!!!!!

jag menar herregud, jag hade vel en snitt konsumtion av tre vinare per vecka... minst och om det inte märks när jag slutar dricka det... ja då är vin som vatten

Så alla ni som får dricka alkohol. Tro minsann inte att det sätetr sig runt magen utan KRÖÖÖÖÖKA järnet. det är precis som att dricka vatten

• Liten med Mindre

Ja - du är nog mer bevandrad bland vätskor än vad jag är... ;)

• nu är jag fruL

mindre
    Japp flytande "föda" var det viktigaste i min kostcirkel under måååånga år.
    Nu är det dock slut på det... eller
    dubbla känslor....

längtar faktiskt inte efter vin just nu. Det har gått över. KONSTIGT

är graviditet månne en sjukdom

• BrudSommar2006

Men Mindre, ramla av cykeln, det låter inte alls bra! Hoppas du inte slog dig alltför illa och så inget mer ramlande nu!

Husen vi tittade på i veckan var inget för oss som vanligt. Det får bli nya visningar efter helgen, vi ska ju på bröllop i helgen så vi missar söndagens visningar.

Farfar har åkt in på sjukhus. Det visar sig att han har cystor på njurarna som nästan helt slutat fungera, hjärtat är dåligt, dåliga blodvärden trots att de gett honom blod och förträngningar i halsen så att han knappt kan äta. Det verkar som om det inte kommer att gå så mycket längre till för honom. Känns trist men kanske inte oväntat när man är 93 år.

Snart kommer jag inte att kunna klippa tånaglarna längre, jag når ner till fötterna visserligen fortfarande men får knappt upp knät rakt fram som man behöver.

• Liten med Mindre

Hihi - börjar du bli en riktigt lite tjockis Brudsommar? :?

Nu får väl mannen visa vad han går för med nagelklippning, benrakning och annat som kanske behövs ibland.

Dags att boka in en trevlig fotbehandling på salong annars. :) Ska jag definitivt göra när den dagen kommer.

Ska försöka att hålla mig på cykeln, och inte trampa för fort. Kommer ju inte fram till BIM fortare för det.

• Liten med Mindre

Vad trist med farfar. Men vid hans ålder har han säkert hunnit med ett innehållsrikt liv. Jag önskar bara att de slapp lida, och fick dö knall fall istället.

Farmor är den som mår dåligt hos oss, så maken är lite nere (hans farmor). De har verkligen haft ett speciellt förhållande, farmor, farfar och han.

• Snart så....

Jättebra frullan att du slutat röka!!
    Förstår dig helt ang röklukten, jag klarar inte heller av det.
    Vem stod och mådde pest på nyår pga röken från smällarna/cigarrerna??? Såg inte mkt av fyrverkerierna måste jag säga

Tror helt klart att det är nån inbyggd mekanism i kroppen som säger nej till alkohol. Din kropp måste få sig en hälsoshock nu :D inga cigaretter/alkohol, kanske därför matcravingen?

Låter som ni haft samma diskussion som vi, inte så kul att gå upp så mkt i början av graviditeten hmmmm...

Mindre, hmmm har du knaprat tabletter (RR, bisolvon mm) denna omg? Tänkte om det kan vara detta som gör att du kanske får mens tidigare? Cicci fick ju ÄL tidigare.
    Vill INTE att det ska vara så utan att det är en nidis och sen ett STORT PLUSS!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???