• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Apropå ökad lust i vecka 24 som jag tror att Cicci pratade om så tror jag att det är kört för min del. I början kanske, trots illamående, men inte nu när det trycker på och är irriterat hela tiden så att det känns som urinvägsinfektion. Har varit och kollat men det är det inte, det är tydligen så här det ska kännas nu och fyra månader till.

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag är säker på att förlossningsläkare har sett kvinnor som är lurviga både här och där. Och jag tror att de är helt medvetna om problemet med att raka sig med mega mage...

fast man vill ju gärna se lite fräsch ut för sin egen skull. Min kompis lät sin man köra bikini rakningen. han tyckte det var helskoj...hon tyckte inte att det var skoj

snartis: skönt att höra att fler har haft samma diskussion som vi. Maken tror att alla andra gravida kvinnor accepterar sin viktuppgång och förändring av kroppen helt utan att reagera. han tycker att har man längtat så mycket efter barn så gör det vel inget att kroppen förändras.
    Näöe just det jävla grottmänniksa

så det är skönt att höra att det inte bara är jag.

• Liten med Mindre

Är också nervös för att låta maken sköta rakningen. Det skulle försvinna på tok för mycket.

Får nog motivera en buske med att det är bättre mot ev svampinfektioner, och därmed bättre för bebisen. Då går det nog hem. :D

• BrudSommar2006

Att gå runt fullt påklädd och vara lite hårigare än vanligt känns trist nog men att åka och typ simma känns inte lika kul. Har skippat gravidmassage av samma anledning.

• BrudSommar2006

Jag har haft sådana problem med vad jag klarar och inte klarar att äta och nu börjar den hemska halsbrännan komma så att jag går upp i vikt nu gör mig inte det minsta. Det är roligare nu när det syns att det är en gravidmage och inte som i början när det bara såg ut som om jag blivit riktigt fläskig! Däremot oroar jag mig för hur det ska bli att gå ner igen efteråt.

• A.M.

Hej ni håriga gravida!
    Jag hade samma bryderier i början av graviditeten - och hade redan fått löfte av mannen att sköta ansning och rakning och hela biten ... Men det gick bra att raka själv hela tiden. Bikinilinjen kan man (i alla fall jag) ju fixa utan att titta och benen gick bra att raka när jag låg i badet (fast det funkade även när man står i duschen och sätter upp benet liksom åt sidan på badkarskanten - eller på en liten paöö om man inte har badkar). JAg ansade så duktigt att jag snarare hade problemet att jag kände mig som värsta porrskådisen på förlossningen

Och oron för missfall - Snart så, har du gjort VUL? JAg gjorde VUL i v9 och det såg bra ut och då sa min gyn att ser det så här bra ut redan nu så krymper missfallsrisken till 3% (innan dess var det 30% med tanke på min ålder). JAg frågade då om den krympte ytterligare efter vecka 12, men då sa han att v12 är en tidsgräns man höll sig till förut, innan man började med VUL undersökningar och alltså kunde se pickande hjärtan tidigare. Det kommer att gå bra Snart så!!!

• Snart så....

hahaah själv har man piskan på för vi gifter oss nästan 1 år efter förlossningen och då borde man kunna gå ner tills dess.

Frullan vi får ut och gååååå massor med barnvagnarna så kilona försvinner

• Snart så....

AM, ja har ju redan sett Kick´n en gång V9 och nästa vecka är det dags igen. Då är jag i vecka 12 så då borde allt vara grönt.

• Bröllopstokiig

Hej!

Snartis: JÅ på Mamamia sa till oss när vi gjorde vul i vecka 11 innan jul att det var 2,5% chans till missfall. Så nu är det "lugnt"!!!

Mindre: Jag fick lite rosa på pappret innan BIM, men det var ca 3 dagar innan, jag hade inte nidis, men det hade väl Muggles tror jag.

Frullan: Din tjockis Hade gärna tagit lite av dig och Boris! Ha ha... tänk vad olika vi är! Men jag tror absolut det är alkoholen för mig, jag drack som en svamp förrut, MINST 3 flaskor vin varje helg... själv! (om man slåt i hop alla lördagseftermiddags drinkar och fredagskvälls drinkar och det man hinkar i sig medan man lagar mat, när man äter mat och sista vinaren som man öppnar och häller i sig efter maten)=

Brudsommar: Tjenixen. OJ det verkar som vi har fler tjockisar här inne. MEN jag har en kollega som ska ha 31/5 och hon är rätt stor med faktiskt, så det säger väl POFF helt plötsligt. Jag tror det kommer göra det för mig på onsdag nästa vecka bara för att jag ska till BM på torsdag

NYTT: Jag har surfat runt på barnvagnar! Shit, trodde inte jag skulle göra det, men jag vägrar att gå in i babybutiker igen, fy fabian vilken hysteri...
    Det är 12 veckors leverans tid på vrålåken med! Otroligt!

Pussiluss, nu ska jag förbereda mig lite för ett möte!

• Snart så....

Frullan, visst accepterar jag viktuppgången men inte så kul när man växt ur alla byxor på så kort tid :(
    Vissa toppar ska vi inte prata om, innan så satt de jättebra men nu med större bröst ser det helt sjukt ut.
    Sambon gillar det mkt kan jag säga.

Ska iväg och kolla på kläder idag, måste köpa byxor, BH och lite annat.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???