• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • A.M.

Hej igen - jag kan bara säga att jag önskar att jag inte goffat i mig allt jag såg under graviditeten. DÅ märktes inte fettet (tänkte att det var massor av vätska jag samlat på mig bara) men nu kan jag konstatera att det var rätt mycket fett. JAg menar inte att ni ska banta - men fall inte för alla frestelser i form av bullar, bakelser och rostmackor med gott smör ... Det är svårt att bli av med fläsket sen - mycket för att man faktiskt inte har någon egen tid, eller i a f har svårt att TA SIG den tiden. Bara ett välment råd som jag änskar att jag själv fått ...

• Snart så....

Cicci, tur att jag har en kompis som är hysteriskt gällande barnvagnar så frågar nog bara henne vilka som är bra :D

Skönt då kan jag börja slappna av....

• Snart så....

AM, du vill inte hänga med på brunchen på lördag?

• Liten med Mindre

Nu måste jag få analysera vidare.

Hur många av er som plussat, som brukade få ont i brösten till mens, fick det inte när ni fick plusset?

Har någon fått bröst som är som stora mjuka svampar? (ok, något större än det lilla vanliga i alla fall)

(Vill så gärna hitta fler plussitiva tecken.)

Cicci - testar just nu recept på nyttiga energikakor, till maken efter träningen. Kanske något du skulle ha i fickan och klämma i dig emellan åt. Mycket energi på lite volym (om du nu inte är hungrig).

• Bröllopstokiig

Snartis: Rekommendationer!!! Polaren & Pyret har REA på mamma kläder!!!!

• A.M.

Fast jag kom att tänka på att ni alla är yngre än jag så ni smalnar nog av snabbare bara därför. Efter min förra grav. (då var jag 28) kom jag i mina vanliga byxor efter 2 veckor. Det gör jag INTE nu. Trots att jag gick upp nästan lika mycket förra gången.
    Ni kommer bli superfina sen och nu är ni ju graviditetsvackra!

• A.M.

28 ska det stå, inte larviga solbrillssmajlisen. Och brunchen på lördag - jag vill ju! Men jag kan inte för min son har "öppet hus" i skolan och då måste man vara där annars tycker alla att man är en DÅLIG MAMMA
    Jag kommer nästa gång! Snart?

• Snart så....

Cicci, tack, ska dit och kolla men just nu behöver jag mer vanliga "större" kläder..

• Liten med Mindre

Utmärkt om ni alla går och shoppar fina stora kläder och mammakläder. Då är det bara för oss eftersläntrare att låna när det är vår tur. :D

Så får ni kläderna tillbaka till nästa omgång...

• A.M.

Jag vill tipsa er med mage om Stay in Place's mammamjukisbyxor (köpte på Grow in life på Karalvägen). De går HÖGT upp på magen, i svart trikå (raka ben). När magen inte blivit jättestor än kan man rulla ner linningen och de är bra att ha även efter - tills man lyckats jobba bort babymagen. Mitt bästa klädköp vad gäller mammakläder (föruom omlottklänningar - då behöver man inte handla i mammabutiker utan kan gå till butiker för vanliga människor, välj bara modeller med ordenlig omlottöverlappning så ett den räcker ett tag. Åhléns t ex har fina (på rea nu))

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???