• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Du kan ju inte tvinga fram det FruLlan, det är hormonerna säkert som leker med oss. Men det går säkert över! Om jag inte hade så dåligt tålamod själv så skulle jag ge dig det rådet (gillar inte själv att få det rådet så jag ger det inte nu ). Kram på dig!

• sweetstreet

tjejer!
    Jag är säker på att det är hormonerna som spökar. Det lär gå över.
    MEn visst, om det blir ett problem får ni ju försöka lösa det ihop med era män. Men jag tror inte det behöver gå så långt så länge man själv är medveten om det.

• sweetstreet

Förresten ringde jag gyn igår. De ringde ju aldrig tillbaks så jag ringde själv igen på em.
    Och jag har fått en tid men snacka om att hon var UPPBOKAD!!!!! Första lediga tid var i slutet av april!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o
    Jaja, jag bokade den iallafall, men ska fundera om man ska kolla någon annan. Å andra sidan kan det vara värt att vänta på en gyn som man hört är väldigt bra. Hm?

Har ju även bokat en tid hos min s.k PCP som är typ "husläkare" eller vad man ska säga. För en vanlig hälsokoll. Och den är faktiskt "redan" i feburari (typ om 3 veckor) så min man tyckte att jag skulle prata med henne om detta med barnverkstaden. Kanske kan man via henne få en remiss och då lär det ju gå snabbare?

• sweetstreet

Och förresten Mindre!!!!!

Det låter ju suuuuuuuuperspääääääännande!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag förstår verklgien ifall du tycker tiden går långsamt nu!
    Håller redan tummarna för dig! Men som sagt, det luktar verkligen plus ända hit!!!! :D

• Bröllopstokiig

Var inte oroliga, jag är inne i en period när jag vill ha sex hela tiden! Och det verkar enligt vad jag hört, bli "värst" runt vecka 24
    Jag är verkligen stört sugen hela tiden, skit jobbigt för maken! Han orkar inte med mig
    Sen irriterad som fan det har jag varit hela tiden, men det är nog olika för alla, men jag har jätte svårt att bita i hop och vara ödmjuk, tänker verkligen på att jag ska vara det men det går inte, det kokar över mellan varven, mest hemma.... men det har hänt på jobbet med.....
    Jag är inte heller orolig det minsta för att jag inte har gått upp i vikt, men det känns bra att få komma på en liten koll, mest för att få bekräftelse.
    Jag är hungrig jag med, men jag går ju inte upp något... Bra på sätt och vis eftersom jag kan "mörka" och låta min plan fortskrida ag jobbet, men samtidigt vill man ju känna någon skillnad när man ändå är i vecka 16.
    Hur som helst, jag lovar att det säger POFF på onsdag nästa vecka, bara för att jag ska till BM på torsdag morgon!

• sweetstreet

Jaja, just nu känner jag mig inte ens så "jättepå". Vet verlkigen inte varför? Men lite var det som om luften gick ur mig i december tror jag.
    Men kanske blir det bättre när ÄL närmar sig. Det är ju en sådan trist väntesträcka fram tills dess bara, så kanske är det därför jag inte alls känner mig så "aktiv" längre?

• Liten med Mindre

Trevlig kväll!

Lycka till med bokningarna Sweet. Det låter verkligen träligt att vänta så länge. Tror nog att det finns någon annan bra att träffa innan dess. Men jag håller med - det är urjobbigt att fixa med sånt utomlands. Inget funkar som det brukar.

• sweetstreet

Cicci, jag tycker det låter jättebra att du ska till BM för en koll! Inte för att jag är orolig för dig direkt, för jag tror du skulle märka av ifall du hade näringsbrist ;) men det är ju alltid bra att kolla för säkerhets skull!

• sweetstreet

Japp, man har ingen bra koll alls.
    Men som sagt just nu känns det som om det inte gör så mycket egentligen. Man får väl försöka fram tills april och sedan får man väl se vad som händer?

Har man tur har man kanske något på gång innna man kommer till gyn? *önsketänker...* :?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???