• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

hej syrram
    okej då fattar jag. Så om du har okej ägg så kanske ni får fortsätta med pergo alltså.
    åhhh vad jag hoppas det går bra nu!

• Liten med Mindre

Syrran - hoppas att de får er på banan igen. Är Pergotime någon form av hormon, som kan ge jobbigt humör och så? Eller är det något snällt?

• Storasystern

Mindre, pergotime är hormoner som gör att äggen lossnar. Ofta lossnar en massa ägg samtidigt när man äter det och man "riskerar" att få trillingar/fyrlingar... Alltså vill jag helst slippa att äta pergotime nån längre tid, men det beror på vad alla proverna visar.

Frullan, jag vet inte om det blir pergo sen också. Först vill de kolla att äggen är OK, för det finns massor av ägg (såg de på ultraljud), sen får vi se vad som ska göras!
    Hoppas innerligt att det är något som går att fixa lite snabbt! Vill inte vänta längre!!!!! :(

• nu är jag fruL

syrran
    jag förstår att du inte vill vänta. MEN att vårdapparaten har fått upp ögonen för er är ju helt underbart. Då kan det nog gå ganska så fort. jag tror att allt kommer ordna sig ska du se och det gansa så snart.
    Vem vet, det kanske ploppar ut tre stycken små vildbasar på en gång

• nu är jag fruL

kokos föresten min lilla plutt.
    Har du börjat ett liv utan gluten och laktos. eller var det bara vete fritt.
    jag evt att det kan kännas tugnt innan man börjat och innan man klommit inm i det hela. MEN ta det från en som vet. Det är faktiskt enklare än vad man tror.

Dessutom så kan du ALLTID få sympatier när du vill
    För man har alltid ett trumfkort på handen. Darra lite med underläppen och säg att du inte får äta gluten när någon bjuder på något så kommer sympatierna som ett brev på posten.
    ha ha ha
    kan vara bra att utnyttja om man känne sig nerre och inte tvekar för lite känslomässiog utpressning
    Det kommer ordna sig.
    MEN visst ibland suger det. Som när man går förbi en pizzeria och det luktar ljuvligt....

• _koko_

syrran - hur gör de med spermaprovet, får din man remiss av JÅ? Var gör han det? Är det väntetid? Jag ska maila JÅ och fråga annars, men tänkte om du visste redan... :)

Jag är ledsen idag, fick reda på ett missfall igår. :( :( De hade försökt länge också och står mig väldigt nära.

• nu är jag fruL

hejsan kokis
    Åhhh nej missfall. Usch det är så grymt jobbigt Särskilt om det drabbar folk som försökt länge. usch vad hemskt. Stackars par.

jag har en kompis som fick massa missfall under flera års tid. Hon var helt knäckt. de försökte och försökte och de hade jätte svårt att bli gravida, och när de väl lyckades så...ja missfall. 3 erller 4 gånger så dom var helt nerbrutna.

men så flyttade de utomlands och bytte miljö och vips så var hon gravid och allt gick bra. den tjejen födde sin andra son nu bara för några veckor sedan. Så,... trots alla motgångar så kan det finnas hopp.

fast det hjälper ju inte dina kompisar nu.

• Storasystern

Koko, vad tråkigt med missfall. Alltid jobbigt! Hade de försökt länge?

Jo, mannen ska till JÅ för att få info och ett utrustningskit till spermaprov, men ´själva provet kan han tydligen göra hemma och lämna in till lämpligt sjukhus sen. Han ska dit om ett par veckor och prata med JÅ och få info om hur det går till

• _koko_

fruL - nä, jag skjuter upp det tills jag läst klart boken. :D Sitter här med en ostmacka och kaffe med mjölk... Busted!! ;)

Men sen jag börjat lyssna på min kropp märker jag enorm skillnad de dagar jag ätit mycket skräp och dåligt fett!
    I bästa fall behöver jag inte utesluta vete och laktos, utan bara dra ner på det och rött kött, och i stället äta mycket mer bra fetter och fet fisk.

• Storasystern

koko, det låter som mat-rekommendationer alla borde följa egentligen! :)
    Som sagt, allt för bebisverkstaden!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???