• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Ska du gå till den gyn som kompisen tipsade om? Hur blir det nu med försäkringar och så? Har ni någon typ av sjukvårdsförsäkring genom arbetet, som täcker gynkostnader?

Nää, sånt är privat! Hoppas att du har möjlighet att gå ifrån om de ringer under olämplig tid!

• Page

Hehehe, egentligen är det bra att jag inte har äl nu för det finns inte en chans att jag skulle orka med 6 nu! I så fall bara liggandes på rygg och "gör det du vill", jag kan inte spänna en muskel!

Äh, har du tränat tidigare så kommer det säkert gå lättare än du tror.

• Page

Dessutom är även tanborst6 en bra träning! Och det har vi alla mycket av!

• sweetstreet

Ja detta är gyn som min kompis går till och tycker är bra. Så jag hoppas jag får tid där.
    Det var så himla bra att denne gyn var i "mitt network" också, för jag och min kompis har olika försäkringar. Men denna gyn är tydligen "tecknad" för båda.
    Så jag kan gå till henne med min försäkring.
    Här är ALLT upp till vilken försäkring du har. Rätt jobbigt och krångligt tycker jag som inte är van vid sådant.
    Det jag tycker är sämst är att alla då inte har samma rättigheter till sjukvård eftersom det handlar om hur bra försäkring du har.

• Page

När jag läser om era boendekostnader blir jag allt mer säker på att jag aldrig vill lämna min lägenhet! 12 000 och mer varje månad? Jag bor i för sig i en håla men det är bra pendlingsmöjligheter härifrån så det känns inte som om man bor i världens ände!
    Vi bor för den nätta summan av 2300/mån! Med varmgarage!

• sweetstreet

Ja och träningen ja, hm ska väl försöka komma ingån att gå på gymmet snart. Och sedan börja springa inge. Har haft långt uppehåll i joggandet nu under höst o vinter, men snart är det väl ok igen. Inte så mycket temperaturen som varit hinder eftersom det varit så varmt i vinter fram till nu, men dagarna är ju ganska korta och jag vill inte springa i central park när det är mörkt. Inte för att jag tror det är jättefarligt eller så, men det känns onödigt.

• Page

Ja, USA verkar vara en djungel av försäkringar! Eller så fungerar det så i resten av världen också och vi har det rätt soft i Sverige.

• Page

Nu skriker magen efter mat.

Lycka till Sweet, hoppas att de ringer tillbaka till dig snart! Och att du får tid så snart som möjligt!

• sweetstreet

Tack Page!!

Ja boendekostnad är ju som det är. Tyvärr är det ju oftast högre kostnader att bo i större städer. Själv tror jag att jag skulle ha svårt att bo i en alltför liten stad. Jag vet att det finns massor med fördelar med mså städer, särksilt om man har barn, men jag tror att jag skulle ha svårt att trivas. Hm? Tycker rdan nu att Stockholm känns ganska litet.... Ett drygt år i New York har gjort en lite bortskämd med vissa saker. Å andra sidan älskar jag naturen och det saknar man ju här. Och då är Stockholm fantastiskt tycker jag. Både en stad med allt vad detta innebär men ändå så otroligt nära till naturen!!!!! För att inte tala om skärgårde. jag är skärgårdsfreak!
    Frejis tycker du och din man är otroligt lyckligt lottade med föräldrar med hus i skärgården!!!! Det är en dröm jag har men som jag vet aldrig kommer att bli. En sommarstuga i skärgårdn. Men med tanke på vad de kostar så lär det aldrig bli verklighet...

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Vilken Pärs
    nu har jag läst ikapp över 50 sidor, HELT otroligt. det har alltså skrivits 50 sidor sedan fredag eftermiddag då jag försvann. Inte klokt.
    inte konstigt att det är svårt att bli gravid för oss, vi hänger ju bara här

Själv jobbar jag som en idiot och har inte tid för nätet. Hoppas jag hinner i morgon.

sweet och lapinette.
    usch jag började helt ärligt nästan gråta när jag läste att ni båda fått mens. näe, fyyy vad besviken jag blev. jag satt verkligen och hoppade på stolen när ni pappersmuffade och det inte fanns blor.
    Sen...när vad ledsen jag blev
    men det är skönt att ni inte verkar ha fått en djup depression ala fruLlan för det är inte kul. Men NÄSTA gång är det ER tur. det bara MÅSTE fungera nu.
    Men inna dess SKA mindre plussa

mugglan: åhhhh grattis till att se bönan picka På tisdag om en vecka ska jag på VUL. Åhhhhh vad spännande. Jag vill bara se att allt är okej inför resan. Vill helst inte börja blöda på savannen i tanzania...

page och lapinette Så det finns kort på er nu det måste jag kolla upp.

lappis: snart drar ni åhhhh vad mysigt. Och kom ihåg att dricka massa vin och kn*ulla som små lapinetter

jag såga tt ni haft en diskussion om mitt favvo ämne
    NAKET!!!!!!!!!!!
    själv tillhör jag kategorin som älskar att vara naken. Finns det något bättre än att bada naken. åhhhh vad skönt.
    Jag skulle gå naken hemma jämt om det inte var för maken... Vi har haft några ljudliga diskussioner genom åren om att han verkligen inte gillar att jag går omkring naken hemma. han undrar om jag gör det för att jag gillar att folk tittar på mig.... pucko.
    det är vel skitsamma om någon tittar. har de inte sett ett tant arsel förut så är det vel på tiden tycker jag. Men maken tycker att det ska vara lite privat. Så för husfridens skull så håller jag vel för de mest privata delarna när jag går förbi ett fönster. Men bara när han är hemma. Annars så är det peepshow
    och det roligaste är att vår vigselpräst bor i lägenheten mitt emot oss med full insyn i vårt sovrum
    Vi skrattade rätt mycket åt det precis innan bröllopet. Att här kan man verkligen inte dölja för prästen att man lever i synd ha ha ha

angående boende så bor vi ju i en toppen lägenhet innanför tullarna. och jag som kommer från södra delen av stan har inbyggt motstångd att flytta norr om stan. men eftersom maken vill närmare dalarna så kan jag tänka mig att det kan bli så.

För vi ska HELT klart bo i hus senare. det är liksom vår grej. Men ABSOLUT INTE i en förort. jag tror jag hellre bor i en helt annan del av sverige än i en förort till stockholm. Näe tack. Eller vad jag menar är absolut inte i en villa förort med tätt till grannar och elände.

nej jag bor gärna på pendlings avstång till stockholm. MEN jag måste bo så att jag slipper grannar. Och eftersom jag ska ha både grisar, höns och hästar så krävs en gård. Maken behöver för att tillgodose sina intressen en verkstad och skog.
    Så som ni hör så blir det ingen närförort precis...

Näe landet ska det vara.

Syrran: KUL att du ska få hjälp. men jag fattar inte varför ska du bara äta pergotime i en månad? Jag trodde man skulle göra det längre...

hmmm har jag kommenterat allt nu...

måste äta sen dra hem från jobbet.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???