• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Storasystern

Jag dejtade en kille som inte kunde gå från sängen till toaletten (via vardagsrummet i min lilla lägenhet) näck, inte ens mitt i natten!!!
    Jag insåg redan där att det inte var någon idé! ;)

Min man är mer avslappnad och bryr sig nog kanske ännu mindre än vad jag gör! :)

• Liten med Mindre

Avslappnad hållning till nakenhet hos oss med. Tack och lov.

Tror nog att synsättet oftast är ett annat utomlands. Framför allt i USA då...

• viktualia

koko - jag tycker också att det är pinsamt att vara hemlig när det inte finns något att vara hemlig om!!!

Storasystern - min make har nog gett upp hoppet om mig.. så han bryr sig inte så mycket om hur jag gör...

• Izzie

Åhh jag behöver hjälp...

Har precis fått reda på att min chef slutar. Den som tränas som hennes efterträdare är jag. Det är i och för sig inte alls säkert att jag skulle få tjänsten om jag sökte den, för den innebär mycket ansvar och kräver en hel del erfarenhet. Men... Vi ska ha möte imorgon och diskutera hur vi ska gå vidare, om jag ersätta henne ett tag, vad jag vill osv. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad jag vill. Egentligen satsar jag ju på familj nu och känner att en ny tjänst inte riktigt fanns med i planen. Samtidigt så, vem vet när vi blir gravida? Det kan ju hur lång tid som helst. Jag kan ju inte sluta leva under tiden vi försöker. Men det vore ju ruttet att ta en ny tjänst och sen kanske bli gravid och tvingas sluta nästan innan man börjat.

Nån som kan hjälpa till att bringa lite ordning i hjärnkaoset?

• Liten med Mindre

Izzie - du tvingas inte sluta. Bara mammaledig.

Tycker att du, om du vill, ska satsa på det nya jobbet (så vida inte det kanske handlar om provanställning och sånt tjafs). Det löser sig med barnfrågan i alla fall när det väl händer.

• viktualia

Izzie - jag håller med Mindre!

Om du känner att det vore en spännande och givande utmaning att gå vidare till nya arbetsuppgifter - så gör det!

• Storasystern

Även jag instämmer med Vickan och Mindre. Kör hårt! :) Om inte annat så verkar det ju vara bästa sättet att bli gravid! Gör något som inte är lämpat för graviditet, så slår den till minsann! ;)

• Izzie

Tak för era tips!
    Ja, det vore väl fasen om det inte tog sig om man tackar ja till en sådan tjänst.

Sådär typiskt kvinnligt, så är jag ju oxå rädd för att jag inte riktigt ska reda ut jobbet, men det är väl bara att sträcka på sig, hålla huvudet högt och göra mitt bästa. Som sagt, det är absolut inte säkert att jag får jobbet även om jag söker. Om inte annat får jag väl lite bra feedback på vad jag behöver göra för att utvecklas och komma vidare. Men det är LÄSKIGT. Det är ju bara lilla jag. Nä, nu är jag där igen. Alla har ju börjat någonstans...

• sweetstreet

Izzie, självklart ska du söka!!!! :)
    Inget snack! Vad som händer sedan får du ju se, och skulle du få jobbet och även bli gravid så finns det alltid lösningar!

Grattis förresten! Måste kännas kul att vara en som kan söka ett sådant jobb! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???