• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Bara kunna gå ut på en altan på morgonen eller grilla på kvällen är värt mkt.
    För mig är det bara bra om det inte är en enorm gräsmatta som ska skötas...

• Liten med Mindre

Nja, radhus står inte högt på vår lista. Så många som får problem med grannen vägg i vägg. Det blir ju ännu känsligare när det handlar om hus och renoveringar, och du är smått beroende av vad grannen gör eller inte gör.

• Snart så....

Gräsmatta, träd, häckar mm har vi nog av att sköta på landstället.
    Om jag inte hade det skulle det noga vara annorlunda.

• viktualia

Mindre - hålan har pendlingsavstånd till två större städer. Åt ena hållet är det 7 mil (dit pendlar jag idag) och åt andra hållet är det 4 mil (där byggs ny motorväg).

Den nya motorvägen stör inte hålan, dragningen är inte planerad så utan det handlar mest om att förbättra vägstandarden på stackars ruttna E18.

• Liten med Mindre

Däremot börjar lunch stå högt på min lista. :) Har inte varit så hungrig idag, men vid tanken på riktig mat så började det knorra lite här.

• Lapinette

Hi, hi...grubbla vidare ni. Vi har precis gått igenom den där processen i höstas. Tittade både på mindre hus och lägenhet dels utanför stan och dels innanför tullarna. Hus är så mycket mer komplicerat att köpa. Det är så många fler faktorer som måste stämma så när vi väl hittade en lägenhet vi gillade och som hade de "måsten" vi ville ha (förutom trädgård) så slog vi till. Ska tillägga att maken var den som hejade på mest vid budgivningen då jag stoppade vid vår egentliga limit. Vi betalar betydligt mer än 12 000 i månaden då vi amorterar av på 40 år. Maken är van (i Frankrike) att man äger sitt boende dvs man betalar av på 20 år så vi gjorde en slags kompromiss. Trots detta betalar vi inte mycket mer nu än vad vi gjorde förut när vi hade två hyresrätter, en i förorten i Sthlm och en i Cannes och nu betalar vi till oss själva.

• mugglesfan

Om jag skulle fundera på hus så vill jag ha ett nytt praktiskt hus, inte ett renoveringsobjekt med minimala badrum etc. Men vi har def inte råd med det, det går ju på nästan 5 mille. Och våra kompisar som bygger för de pengarna, de har åtminstone 1 milj i kontaktinsats när de sålt sina bostadsrätter - det har inte vi... Så vår enda chans är att vår nya lägenhet går upp mkt i pris (iofs har den redan stigit en del sedan vi skrev på för 1,5 år sedan...) Njae, hus får allt vänta. Och jag fattar inte hur man ska ha tid med tomt och gräsmatta och grejer. Vi har ju nästan inte tid att vattna blommorna inomhus idag!

• Lapinette

Ska tillägga att vi den första helgen i Stockholm hittade vårt drömhus. En liten villa nästan nästgårds till BrudSommars släkting (som är min väninna). Huset var mycket välskött med en lagom stor tomt utan insyn. Paret låg i skilsmässa och ville sälja snabbt så den gick till ett fruktansvärt bra pris ...vi hann aldrig ens buda. Tänker fortfarande på det huset ibland...och lär nog göra det ännu mer då det blir sommar. Fast å andra sidan jag får väl sätta mig på balkongen och sluta ögonen (låtsas att jag sitter i min trädgård) eller masa mig ut till Vasa eller Hagaparken.

• BrudSommar2006

Jag förstår inte heller hur alla människor har råd att gå så högt i budgivningarna. Hur ska resten av oss lyckas hitta något!

• viktualia

Lapinette - nyfiken!!

Vill förstå det där med Frankrike och lån.... Är det så att om man köper en lägenhet i Frankrike för 1 miljon kronor och lånar 500 tusen så betalar man av lånet på 20 år - dvs dubbelt så fort som i Sverige - har jag fattat rätt då?

Och hur reagerade din make när han förstod hur det svenska systemet funkar?!?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???