• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Ahaaa, då var det kanske inte så svårt. Jag är lite glad att vi ska flytta in i en nybyggd lägenhet - det känns som att det är mindre som kan gå fel. Visserligen räknar jag med att de har gjort ngt fel med våra tillval (har hört så många historier från kompisar om detta) men borde vara mindre risk än med ett äldre hus...

• Liten med Mindre

Snart så - gå till någon du litar på, som är kompetent, samt tala om att du är gravid. Alternativt säg att du är gravid redan när du bokar, och hör efter om det är ok.

Jag ska till min naprapat nästa onsdag, så jag kan fråga honom då, om du kan vänta och inte vill göra det själv. (Litar till 110% på honom - han började som kiropraktor och gick sen vidare till naprapat.)

• BrudSommar2006

Jag tror att kiropraktor är OK bara man går till någon man vet är bra.

Vi har letat hus så länge nu känns det som att vi nästan börjar ge upp. Hittar vi inget snart tror jag att vi får ta en paus framåt våren. Sedan blir det väl knepigare att springa på visningar med småbarn men det får väl gå det med.

• Snart så....

Ska träffa sös-läkarna imorgon bitti och ska passa på och fråga då. Jag har redan en tid nästa vecka hos kiro men blev lite orolig nu.

• Liten med Mindre

En anledning att vara försiktig i val av naprapat/kiropraktor vid graviditet, vär väl att muskler/leder/senor blir lite lösare och därmed känsligare. Kräver stor försiktighet och noggrannhet inbillar jag mig.

Absolut ingen knäck- och bräck-fantast när det är min tur.

• mugglesfan

Snartis: du nämnde att du hade en grav-bok som var bra. Vilken är det? Jag har fått tips om en som heter Mammapraktika - är det den du har?

• Snart så....

Hus är väldigt svårt, i stockholm är ju priserna helt sjuka. Man får en totalrenoverat för samma summa som en med renoveringsbehov.
    Vi har oxå tittat lite på hus med bestämt att vi ska bo kvar ett tag till. Vi bor idag i ett otroligt barnvänligt hus/område med nära till mor/far föräldrar.

• Snart så....

Muggles, heter något med "gravid..." en ganska liten tunn bok som man kan enkelt ta med sig och skriva dagbok i.
    Kollar när jag kommer hem vad den heter så kan jag återkomma med det.

• mugglesfan

Huspriserna i Gbg är också väldigt höga, nästan lika höga som i Sthlm tror jag vilket är lite sjukt men vi har ju haft lite högkonjunktur här i Götet de sista åren så många vill flytta till större boende el flytta till Götet från omkringliggande mindre orter. Har ett par kompisar som bygger nytt för 4,8 mijl. Ska man köpa begagnat i bra område hamnar man lätt på strax under 4 milj. "Vanliga" människor kan ju inte ha råd med detta - typ en lärare och en sjuksköterska, det kan ju aldrig gå?!

• Snart så....

Många böcker beskriver mkt vad som händer med barnet men inte hur mamman mår mm

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???