• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Jodå Frejis jag tror på 11000 fakiskt. Och mer! :)

Ja det är kanske lite "skådespel" detta med disputation. Om man med detta menar att de flesta faktiskt redan är "godkända" när de går upp. Eller snarare deras arbete är godkänt.
    Men jag tycker det är kul att man får chans att verkligen presentera vad man gjort, och jag tycker att OM det är en bra opponent så blir det oftast en riktigt bra diskussion också! Som kan vara itnressant för andra att höra.
    Jag gillar att det är som i Sverige, dvs att diskussionen är inför ublik och att vem som helst får komma o lyssna!
    Här i USA är det inte alls så. Här är bara presentationen inför publik och sedan förs själva "försvaret" i enskilt rum. trist! De har ju inte ehller ngn opponent utan "endast" kommitté.

Jaja, nu ska jag sluta jiddra om detta som säkert ändå bara är intressant för Frejis och ev Storasyrran. :)

• sweetstreet

Och visst håller jag med om att det kan vara svårt att ge konstruktiv kritik. Men jag tycker att man borde träna mer på sådant. Särskilt om man är t ex chef. Ingår inte sådant i t ex ledarskapsutbildningar????? Hm? Kanske inte. Eller också är många chefer bara usla på att träna på just denna sak?? (på tal om dåliga chefer som ju var på tapeten tidigare med tanke på Ciccis).

Men jag tycker att om man inte kan ge någon form av konstruktiv kritik så är det ju helt onödigt att ge negativ kritik alls!!!!!För ingen blir ju direkt bättre eller känner sig peppad att försöka ändra på sig själv eller arbetssätt eller vad det nu rä, bara för att man får höra att man gjort ett dåligt jobb. Näe!! Snarare blir resultatet det motsatta. Att man blir fly förbannad och skiter i vad personen sagt, eller superledsen och känner sig värdelös. Och inget av detta brukar leda till någon förbättring/förändring?

Så jag tycker att om man verklige inte kan kommma på något kostruktivt att säga är det bättre att hålla tyst.

• sweetstreet

Haha! Innan jag släpper detta måste jag även säga att jag tycker att många också är alldeles för dåliga på att ge positiv kritik också! Särskilt på arbetsplatser.

Typ: jag vet att du slitit jättehårt med detta och jag tycker du du gjort en kanonjobb.

Sådant hör man ju inte så ofta Inte på de ställen jag jobbat iallafall. Tyvärr.Nu snackar jag om chefer då, inte kollegor emellan. För alla ställen jag jobbat på har folk varit jättebra på att peppa varandra. :)

Min nuvarande arbetsplats är ett undantag. Inte från det sistnämnda men från det försa, dvs här har min chef verkligen inte svårt för att ge positiv kritik. Det gillar jag!

• sweetstreet

Nu ska jag inte heller pladdra mer utan göra klart det sista här för att sedan åka hemåt.

Ikväll blir det TV-kväll!!!!!
    Både 24 OCH Prison Break!!!!!
    My God! Hoppas man inte får hjärtattack på kuppen. ;)

• nu är jag fruL

Hejsan tjejor
    jag har inte hunnit läsa en rad de senaste dagarna. Hoppas att allt är bra med er och att INGEN har fått mens.
    jag är super nyfiken på att läsa igen allt jag missat för att se vad som h'nt.
    Men det får bli i eftermiddag.

ville bara kika in och slänga iväg några stora blöta pussar rakt i fejjan ¨på er
    Inte frejan på er.... ha ha ha
    japp humorn är på topp så här dags på dagen också.

Puss och sköt om er och era ägg eller magar

• Lapinette

Godmorgon tjejer!
    Inser att ni kommer att påbörja en ny tråd under tiden jag är i SA. Antar att det inte blir så svårt att hitta er då ni skriver konstant och borde ligga högt upp på listan. Kommer dock inte ha någon möjlighet att läsa igen allt ni har skrivit då jag kommer ha det tjockt med jobb när jag är tillbaka. Så då kommer jag med frågan jag ofta ställer - har någon plussat. Men som sagt...några dagar kvar till semester och idag jobbar både jag och mannen hemifrån. Trist att jag har mens och inte ÄL.

• Liten med Mindre

Lapinette - äter ni malariamedicin för Sydafrika också? Eller kan ni utnyttja ÄL under semestern?

• Liten med Mindre

Godmorgon förresten. :)

• gladeligen

Oj, nu ser jag att jag har blivit skriven om... Känner att jag får ta och förklara mig lite. Jag har sett att tråden finns men jag har aldrig läst tidigare. Jag har faktiskt inte delat mina känslor med så många angående våra försök att bli gravida. Men jag visste att tråden fanns, så när jag fick ett svagt plus så ville jag "prata" med någon... Alla känslor av overkligehet och nervositet och glädje ville ta vägen någonstans.
    Jag är absolut ingen fejk. Jag är ledsen om jag har trampat någon på tårna, det var inte min mening. Är glad om vår historia kan ge hopp!

• mugglesfan

Godmorgon i tråden!

Jag har varit på mitt första UL! Det var en liten böna därinne med ett pickande hjärta. Jag började inte lipa men det kändes otroligt häftigt att se den! Och bäst av allt var nästan att se mannens glada fejs!
    JAg ska nog skriva in mig på Barnmorskegruppen (privat) här i Gbg för dem kan man åtminstone nå per mejl. De är trevliga på Kungshöjd också men så himla svåra att nå om man har frågor. Hurra för att privat sjukvård har upptäckt mejlkommunikationen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???