• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Japp page! Det ska bli skönt tycker jag.

• Page

Frejis, Det är bra att du är nervös, det skärper sinnet! Men det ÄR fruktansvärt jobbigt att ta emot kritik även om man är väl förberedd.

Du kan säkert ditt ämne bra och kommer att argumentera som en gud!

Hmmm, får man betyg eller är det bara ig, g?

• sweetstreet

Min man ska också kolla upp sig. Tror han oroar sig lite över simmarna. Vill se om de är ok.

Har kompisar som har haft lite "smålata" simmare men de ha barn nu så det gick ju trots allt. Men jag tror det tog lite tid för dem innan det "tog" också. Jaja, det finns ju hopp trots allt.

• Frejis

Kan förstå det när det gäller engelska, hade själv föredragit det, men min huvudhandledare var totalt omöjlig :( så jag fick bestämma mig om jag överhuvudtaget ville bli klar eller om jag inte ville det. Valet blev ganska enkelt när man väl definierat huvudproblemet ;)

Håller med dig om termer och fackuttryck. De är betydligt färre inom litvet, men mycket av det som finns på svenska är ju översättningar från engelska. Det blir ofta svengelska :)

• Frejis

Page: egentligen bara g, vet inte om det har varit så många som har fått det avklarat. Sweet, du vet kanske mer om det?

Gällande barn: skulle vilja veta varför det inte fungerar. Ett identifierat problem kan jag hantera på ett mer objektivt och analytiskt sätt; kan iaf bestämma mig om jag vill göra något åt det eller inte.

• sweetstreet

Haha Frejis1 Jag är Säker på att det kommer gå superbra för dig!!!!! :)

Men var beredd på lite dålig sömn dagaran innan disputationen....
    Tror jag gav samma fråga varje kväll till min man innan vi somnade under ca en mänads tid innan disputationen. Och det var om han skulle fortsätta älska mig oavsett hur det gick på disputationen ;)
    Sjävklart svarade han ja varje gång! :D
    Såhär i efterhand kan man skratta åt det, och jag menar självklart förstod jag att han inte skulle sluta älska mig även om jag skulle göra "total-fiasko". Men just då kändes det skönt att höra, för jag var verkligen livrädd för att allt bara skulle visa sig vara en stor bluff! Ett misstag! Tanken att bli sågad vid fotknölarna är ju itne precis något man sover gott på....
    Så jag förstår precis hur du känner dig! :)

Men jag håller med Page, lite nervositet är bara bra!!!
    Fast på själva dagen var jag itne så nervös. Då kändes det ungefär som att "jaha, nu är det ändå försent att ändra sig eller göra något extra, så nu vill jag bara få det gjort!"

• Page

Hehehe, sen gäller det att inte mea culpa sig för mycket! Dumt att avslöja för många svagheter!

Jag blir fruktansvärt irriterad att all seriös forskning är på engelska! I för sig så är det smidigt men forskar man i Sverige bör det finnas även ett svenskt forskningsspråk inom ämnet annars så drabbas man av domänförluster i språket. All psykologiforskning är också på engelska och det är ok tycker jag men jag vill ha en svensk terminologi också!

• Frejis

Page: har nog aktivt inte jobbat med ämnet i cirka ett år, men det går ju alltid att konstruera argument som är mer eller hållbara. Annars kan man ju alltid låtsas dum :) ;)

• sweetstreet

Jo håller med.
    Jag vill också veta ifall något är "på tok" eller om allt verkar normalt.
    Jag förstår dig Frejis att dt måste kännas tungt att inte veta. Inte ha någon riktig "orsak". Men å andra sidan är det ju skönt att veta att det inte är helt kört??

Ang din fråga Page så kan man på KI bara bli godkänd eller icke-godkänd. MEn det är väldigt sällsynt att inte bli godkänd. Då ska man vara usel!!!
    Den stora "kollen" har redan skett innan man får tillåtelse att gå upp med sin avhandling.

• Page

Smålata simmare blir avhjälpta med insemination! Det verkar ganska smidigt tycker jag.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???