• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Men det är ju jag som är fru Misstänksam! Förstår inte tänker i de banorna. Inte likt mig!

• Page

Rökt ost.....mmmmmmmmmmm *salivet droppar*

Ha det gott Frejis!

• BrudSommar2006

Hej, hej, får nästan aldrig tid att gå in här och skriva längre. Ägnar kvällarna åt att läsa ikapp när jag kan. Vi har redovisning av ett stort projekt i januari så jag får komma igen i februari tror jag. Inte kan jag komma med i helgen heller, vi ska till Dalarna på bröllop.

Nu sitter jag här och är jättehungrig, ska precis iväg på disputationsfest, alltid lika trevligt även fast jag tycker det är bättre när de ligger på fredagar. I och för sig känns det mindre lockande att ge sig ut i snön och kylan, jag lyckades halka och ramla tidigare idag också men det var ingen större fara, magen verkar sitta kvar där den ska!

Ska försöka hinna titta in lite här i morgon igen men vi får se hur det går, suck.

• mugglesfan

Frejis: jag kan nog säga att jag förstår dig helt när det gäller Gladeligen. Jag tänkte också först att "jaha, en sådan där onödig vad-lätt-det-var-plussare" igen. Men visst kan man glädjas med någon som har försökt i 2 år men det är inte samma sak som om ngn som har hängt i tråden länge hade plussat. Det tycker iaf inte jag!

Påminn mig någon - vad betyder mea culpa nu igen? Jag har nog kunnat det (ursäkta min dåliga allmänbildning!) men glömt...

Apropå disputationer och att bli sågad - jag hade en sk "code review" förra veckan i Tyskland. Det går ut på att bli kritiserad och granskad och folk kommer med förslag på bättre och smartare sätt att lösa problem. Så eg är det en bra grej - man jag har alltid hatat att få kritik Så jag stålsatte mig verkligen, förberedde mig på att bli typ sågad vid fotknölarna. Och visst fick jag kritik men det var befogat och nu har jag fått många bra idéer om hur man kan göra samma sak fast bättre. Så det var i slutänden positivt (även om man känner sig som en kass programmerare, typ "varför tänkte jag inte på det själv?!"...

• sweetstreet

Muggles,

vad bra att du kunde ta till dig kritiken och göra den till ågot positivt!!
    Jag tycker det är helt ok att få kritik bara den är konstruktiv. Annars hatar jag det. Alltså om någon säger till mig "det här kasnke int var så bra pga det här och det där, utan jag tycker det vore bättre om man kunde göra det på det här viset". Då tycker jag det fungerar jättebra! Men om någon hoppar på en eller enbart "neggar" en utan att man får något som helst orsak till varför de tycker som de gör och inte ehller någon feed-back på vad man kan göra istället då blir jag jättesur!

• sweetstreet

Tycker tyvärr att det är alltför sällsynt med sådan där bra konstruktiv kritik som gör att man faktiskt kan förbättra sig. Oftast är det ju "allmänt gnäll" man får höra och oftast säger folk inte ens till personen det gäller när de är missnöjda över något. Jag vet inte ifall det är en typiskt svensk sak men tycker det är vanligare bland svenskar att "mesa sig" och hellre snacka skit bakom ryggen än att gå och prata direkt med personen ifråga och ta upp vad man inte gillar. Tyvärr.

Me no like...

• Frejis

Muggles: det kommer från uttrycket "mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa" och betyder "min skuld, min skuld, min mycket stora skuld". Jag använder ju det ironiskt... ungefär när det är dags för Frejis att krypa till korset ;) :)

Konstruktiv kritik är någonting som är jättesvårt att åstadkomma. Det kräver kompetens och kunskap, och det kommer givetvis inte så lätt. Sedan kan jag ha lite svårt inför skådepelet disputation... men den kan också vara rolig när det blir en jämn och intressant diskussion.

Hemsk programmerare, nej det tror jag inte att du är Muggles. Snarare en bra programmerare om du får sådana insikter. Det brukar tyda på kvalitet :)

• Frejis

Nu har jag träffat den lilla bebisen. En söt liten flicka, tre veckor gammal, som sov under hela tiden som vi var där. Föräldrarna såg dock lite trötta ut :) och så luktade hon bebis, vilket min man tyckte jättemycket om. Hade ingen aning om det, där ser man.

• Frejis

Basturökt ost,mmm... inte så många ostar som jag gillar och kan äta, men den är en frestelse. Kommer att fortsätta att se ut som strandad val på gymmet om jag inte kan låta bli osten. Har iaf ätit upp den idag och ska inte köpa mer. Får går ner mina tre fyra kilo först, gillar inte när det bildas en bulle på magen... den är där och man ser den även om man inte är magfixerad. Undrar hur det blir efter graviditeten (inte för att jag är gravid och kommer att bli det inom den närmaste framtiden, men i alla fall)... ytterligare en rädsla avslöjad.

• Frejis

Tror att mina monologer hamnar någonstans mellan kvälls- och nattskiftet. Och nu börjar det kännas att flödet börjar sina... kanske är det läggdags? *kliar mig i pannan* eller så ska jag vara lite social och ansluta till maken i vardagsrummet. Osten är i alla fall borta, det finns inga chips, serranoskinkan (min favvo!) uppäten. Nåja, har tom räknat upp all tänkbar kvällsmeny, dvs. förbudslistan.
    Bäst att jag slutar prata för mig själv, men jag bidrar ju till nästa rekord i tråden, 11000 inlägg. Tror ni att vi hinner med det inom de närmaste dagarna?
    Natti natt :) och många kramar :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???