• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Vi letar väl hus lite halvhjärtat. Priserna får en att tappa lusten. Eller så kollar vi besiktningsprotokollen och tappar lusten av det.

Lägenheten duger väl rätt bra, bra förening, rätt bilfri gård, barnvagnsrum etc. Fast vi blir ju trångbodda med en liten. Och så är det långt till mor- och farföräldrar.

• Snart så....

det enda som saknar i vårt hyreshus är hiss men det är kanske bra?? Träna bort övervikten efter förlossningen?

• Liten med Mindre

Släkten norröver sätter ju i halsen när vi pratar om hus runt 3,5 miljoner. Och då är det inte mycket hus att tala om.

Förstår inte vilka som har råd att köpa hus idag. Eller snarare vilka marginaler de har. Vi räknar ju med ränteökningar, att pannan går sönder, en jobbar deltid ett tag, föräldraledigt etc. Gör inte andra det?

• Snart så....

Mindre, joo vi räknar oxå på det därav väntar vi några år med hus till jag jobbar heltid igen.

• Snart så....

samtidigt tänker vi om vi skulle ta och köpa någon lägenhet under tiden. Svårt för då finns det bara ett område som är aktuellt för oss och det är Hammarby Sjöstad. Där kostar ju lägenheterna lika mkt som ett hus :(
    Sååå vi kommer bo kvar i några år till vi verkligen vet vad vi vill.

• mugglesfan

Mindre: jag tror faktiskt inte att folk räknar med det. Vår nya lägenhet kommer att kosta ca 12-13000 kr/mån med avgift, amortering mm. Så vi sparar redan för att täcka upp att en av oss är föräldraledig. Och jag tror att det är jättebra att räkna med en räntehöjning men jag tror att många stoppar huvudet i sanden när det gäller det... Att pannan går sönder ska man def räkna med om den inte är ny (har kompisar där det faktiskt hände och det kostar väl minst 50 000?).

• viktualia

Om vi nu - Gud förbjude - skulle stanna i hålan så är ju en fördel just huspriserna. Ett riktigt flådigt hus, centralt och med supervacker utsikt kommer ändå inte upp i mer än 2,2 miljoner i utgångspris.

Å andra sidan riskerar man pengar på ett annat sätt i hålan... vem vet vad som händer med hålan framöver - om det går att få tillbaka pengarna när man säljer?!?

Å tredje sidan kanske man borde köpa hus NUUUUUUUUU innan nya motorvägen till hålan är byggd, sen kommer säkert huspriserna att gå upp...

Men å fjärde sidan så - varför ska maken och jag köpa hus nu?!? Vi planerar ju inte ens barn och jag har inte fast jobb.... och jag ogillar dessutom hålan....

• Liten med Mindre

Muggles - tror också att det är många strutsar på husmarknaden. :(

Vi tycker ju båda att vi faktiskt tjänar rätt bra med pengar, och ändå känns det i stort sett omöjligt med hus i dagsläget. Eller i alla fall omotiverat dyrt.

Men - vi kan ju fortsätta kika. En dag dyker drömhuset i drömläget upp. Dream on...

• Liten med Mindre

Viktualia - har hålan pendelavstånd till större ort, så kan ju säkert priserna gå upp med en motorväg.

Fast det gäller ju att veta var vägen dras, så att den inte blir närmsta grannen.

• Snart så....

Vi kollar lite på radhus/parhus för de blir inte hutlöst dyra och är nått mellanting mellan lägenhet och hus. Kanske bra som första steg??

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???