• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • viktualia

Lapinette - hm... och jag som gnölar över att en del av mitt studielån ska betalas tillbaka på 25 år... hm.... olika länder har verkligen olika system och konstruktioner kring skatter, lönenivåer och ekonomi. Intressant!

• Lapinette

Förlåt pratade men mannen (som är förvisad att arbeta i köket) och han säger att vi ska ha en Aston Martin och inte Maserati.

• SlottsBrud2008

Vi har precis köpt hus (får tillträde 1 mars ) och fick det för under 500 000. Husen är inte särskillt dyra här nere om man kan tänka sig att bo en bit ifrån "stan".
    Jättefräscht hus, ny altan, tak och pelletspanna bytta -05, 110 kvadrat boyta, garage och massa mer. Så mycket hus för pengarna blev det Plus en stor tomt för vovvarna att leka på!!

Hur som helst så vill jag ha en bebis NU!!! Men nehe då, inte än säger the m2b. Men min kropp skriiler ju efter det...

• Storasystern

Lapinette, klart ni ska ha en Aston Martin!!! Mmmm!!!

Sweet och Frejis, jag lyssnar glatt på diskussionen om disputation! Jag siktar på att avklara min i höst någon gång. Inget datum satt än, jobbar med sista manuskriptet nu. Sweet, var på KI/KS var du? *nyfiken*

Jag har varit hos gyn idag. Det var... intressant.... Jag har inte några cystor och inget som tyder på endo (enligt JÅ)men jag har tydligen svårt att "lägga ägg" :) Jag har alldeles för lång cykel (40 dagar) för att vara bra, så nu ska jag få gå på utredning trots att vi bara försökt ett halvår. Ska ta en massa blodprover och äta piller som man får ägglossning i massor av. Mannen ska också på utredning! Nästa ÄL, blir artificiell, och sex-fri men sen kanske vi är på banan igen! Trist att behöva vänta, men skönt att det händer något!

• Storasystern

Vi har f.ö. nyligen köpt hus och det var minsann inte lätt. Massor med saker att tänka på och dyrt och eländigt... Trist att behöva lägga så mycket pengar på att bo, men jag gillar trädgård! :)

Vickan förresten, vad gör du i hålan om du inte gillar den? Kanske snokar för mycket nu...?

• Bröllopstokiig

Vad bra Storasystern!
    Är det pergotime som du ska äta då för att få igång ÄL? Har hört att många äter det, och får dessutom tvillingar lätt, eftersomkroppen släpper oftast fler än ett ägg

• _koko_

Syrran, vad skönt att det händer något!! Och skönt att det inte verkar vara endo! Är glad för din skull.

Åååååh, husdiskussion!! ;)
    Vi köpte hus för snart 3 år sedan, antagligen precis i rätt tid. Så kändes det ju inte då, känner så väl igen tankarna ni har (hur har folk råd, är alla rika osv)! Men det var det bästa vi gjort, trivs så otroligt bra och saknar inte stan en sekund! Inte ens när man måste skotta. :D
    Hade antagligen saknat stan om jag inte jobbat mitt i, men som det är nu får jag min dos varje dag ändå. :)

• Frejis

Hej på er! :)
    Muggles :) vad roligt att du har fått se bebben och att allting är precis som det ska :) måste vara en helt otroligt känsla att få se det lilla hjärta picka.

Jag hade gärna kunnat bo i hus även om jag aldrig har gjort det och vet knappt hur en värmepanna ser ut. Har dock förstått att det blir dyrt om sådana går sönder. Vi köpte vår lägenhet i stan förra året och trivs väldigt bra. Det blir nog inget hus för oss överhuvudtaget, men min dröm är att köpa ett sommarhus utanför stan; trädgården skall dock inte vara alltför stor, men mottaglig för mina gröna fingrar när jag väl får lust att odla allt möjligt :) vilket inträffar på våren, men avtar ganska fort.

Syrran - kul att du är nästan klar med avhandlingen. Sista manuset, då har du ju nått långt, grattis i förskott :) vad bra att du får göra en utredning, måste kännas skönt att kunna "spara lite tid". Vad är syftet med de piller som du har fått, att reglera ägglossningen, förkorta menscykeln? Du får gärna berätta lite mer om du vill :)

• sweetstreet

Syrran!

Vad bra att du var och kollade dig!!! Låter ju super att du ska få hjälp! Då kommer det säkert att hända något! :)
    Själv ska jag ringa o boka tid idag har jag tänkt.
    Blev inte av igår.

Ang hus och lägenhet så är det jättekonstigt för båda jag och mannen är inte särskilt sugna på hus. Fast att vi båda växt upp i just hus. Jag älskar visserligen att odla så vår balkong i Stockholm var mer som en mini-koloni-trädgård ;) men jag är inte så mycket för att klippa gräs och buskar etc etc. Så någon stor trädgård tror jag itne jag skulle vilja ha.
    Ibland vore det självklart härligt med hus, men jag tror att vi är för "bekväma" av oss helt enkelt. Känns så läskigt att ha hela ansvaret för allting. För ingen av oss är händig alls, och då kan det ju bli rätt dyrt om saker o ting måste fixas. och då snackar jag inte typ målning, tapetsering, etc, utan de stora sakerna som lägga om taket, byta värmepanna, ev rör- eller elfel som måste åtgärdas (om detta skulle behövas). Så nä, bostadsrätt är nog perfekt för oss. Visserligen måste man betala avgift varje månad men det "måste" man ju även om man bor i hus för just "olyckor", om man inte tjänar så mycket att man tror man klarar sådana oförutsedda utgifter på lönen.

Jag skulle gärna kunna tänka mig ett typ radhus eller liknande, i "bostadsrättsform".
    Visst kan det bli problem med grannar eller förening eller så. Men är man van att bo i flerbostadshus och tycker det fungerar bra så är det ju itne direkt "värre" med ett radhus eller så?

• Lapinette

Syrran - skönt att ni får hjälp. Min mens är ju så himla bra och regelbunden så jag fick minsann ingen hjälp när jag var hos gyn. Tänker dock gå tillbaka i april/maj om inget hänt innan dess.

koko - flera av mina vänner byggde nytt för ca 5 år sedan och deras hus är "billigare" än vår lägenhet. Jag är ju från förorten och kan absolut tänka mig att flytta ut igen.

Frejis - vi har ett sommarställe på sätt och vis då min mamma har ett på lagom avstånd från Stockholm (ca 1 timma härifrån). Det är toppen och något som gjorde att lägenhetsköp (istället för villa) var ok.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???