• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Izzie

Tack Sweet! Vilken gullig sak att säga! Nu känner jag mig genast lite stärkt i mitt självförtroende!

Och tack Vickan, du får hemskt gärna pompomma lite inför mitt möte imorgon. Skönt att ha lite tankestöd. Jag ser bilden framför mig!

Och Lapinette, "ta jobbet om du vill ha det" hette det ja. Du har rätt inställning. *bankar in i huvudet*

• Storasystern

Lapinette - precis så! Har glasögon och ser dåligt utan, så om jag inte kan se dem som tittar kan de heller inte se mig! :)

Visst är det knäppt med Stockholmare? Man vill inte bo _precis_ där man vuxit upp, men inte allt för långt bort heller! Byta sida (av stan alltså) är ju jättejobbigt!!! jag börjar vänja mig så smått vid att bo på "andra sidan"...

• mugglesfan

Izzie: håller med de andra tjejerna - ta chansen. Man vill ju inte ångra sådant man INTE prövat på...

Sedan tycker jag att du ska sluta tänka att du inte skulle vara kompetent. Tänk såhär: de som har bestämt efterträdare vet förmodligen precis vad som krävs i det jobbet och de har valt dig! Alltså är du i deras ögon kompetent.

• mugglesfan

Grattis förresten...

• viktualia

Izzie - vilken tid är det?!? och var? (ange så nära adress som du vill.. skriver du sthlm så ställer jag mig på plattan.. ha ha...)

• mugglesfan

Frejis: ja det var en go skön varm känsla. Det blir verkligt på ett helt annat sätt nu. Bildbevis. Skitsvårt att försöka hålla sig här på jobbet när det eg bara bubblar över - var tvungen att skriva mejl till tjejkompisarna som kompensation

• mugglesfan

Svårt att föreställa sig att alla möjliga andra som har kläckt ut ungar till höger och vänster har varit lika uppfyllda av det och säkert tyckt att det är lika häftigt som en själv. Man är så ego så det är först när man själv är med om det som man fattar hur stort det är. Jag menar, om ngn i min närhet får barn (ja iaf om det är en jobbarkompis el bekant) så reagerar man väl ung "åh, kul" och så börjar man prata om annat. Men nu fattar man liksom att de också har varit helt fascinerade över ultraljudet mm... Ähh, svammel men ni fattar säkert vad jag menar.

• viktualia

Norr och Söder om sthlm- diskussionen:

Jag är från Uppsala från början. Och har bott både söder om söder och i Solna... Facineras STORLIGEN över hur Sthlmare har fastnat i någon av sidorna av Slussen.. måste vara nån slags ersättning för hembygd...fniss fniss...

Var jag trivdes bäst? Hm... vet inte faktiskt.. hade närmare till natur när jag bodde söder om söder men närmare till city från Solna...

• sweetstreet

Ja detta med vilken del av stan man kommer fån och bor i och känner till!
    Det är verkligen lustigt!!!

Jag är inte ens uppvuxen i Stockholm men ganska nära. Men har sedan jag flyttade till Stockholm bott södre om stan. Kan mycket väl tänka mig att bo norrut också, fast de flesta av mina vänner bor nu söderut så av den anledningen skulle jag hellre bo söder än norr om stan.

Och tar man sig längre bort från stan till typ "förorter" tror jag att jag föredrar söderut pga av att jag tycker att det är klart bättre kommunikationer dit än norrut.
    Har vänner som bott i Täby, Vaxholm, Vallentuna etc, och dit tycker jag inte det var så superbra kommunikationer.
    Tror att så länge man bor längs någon t-bana eller pendeltåg så är det bra, men kommer man bort från det så är det knöligare.

• sweetstreet

Men jag håller med Viktualia, om man inte är infödd Stockholmare är det svårt att förstå det att vissa som bott hela sitt liv i staden inte käner till delarna söder resp norr om stan?!?! Och då snackar jag itne ens lite längre ut från stan!
    Jag har en kompis som inte varit söder om Skanstull tills han var över 30!!! (Lite överdrivet kasnke, men han var verkligen helt lost när han skulle hälsa på oss första gången! :D )

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???