• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Muggles!!!!

Å vad kul att du fick se hur hjärtat slog och att allt verkade bra!!!!! :)
    Jag är verkligen avundsjuk.... Men på ett glatt vis (om man nu kan vara det?!?) ;)

Ja det måste vara superhäftigt!

Just nu är jag inne i någon form av "ja-det-blir-när-det-blir" tänk igen. Konstigt. Efter att ha varit "superpå". Men jag gissar att det går över när ÄL närmar sig. Men än är det långt kvar så det är inte mycket att göra mer än att flrsöka att inte tänka alltför mycket gissar jag?

• Page

Muggles, Härligt med den första titten! Och ännu härligare att allt var ok! Grät maken något eller tittade han mest förundrat?
    Hur lång tid tar det innan ni får svar på testerna?

• mugglesfan

Ja sweet, jag förstår att du är avis fast på ett bra sätt. Ibland känns det helt overkligt att det är jag som haft sådan tur att bli gravid och att det hittills gått bra. Jag kommer så tydligt ihåg känslan när man ville så gärna och undrade om det kanske var fel någonstans. Oron är svår att ta död på. JAg tycker iaf det är bra att gå och undersöka sig - det var ju jättebra info som storaSyrran fick! Och nu får hon ju hjälp direkt också istf att vänta ett halvår till.

• mugglesfan

Hej Page: vi grät ingen av oss. Jag är inte så blödig i vanliga fall (när inte hormonerna leker med mig ) och just för tillfället verkar mitt (grav-)humör mer stabilt. Men han tittade som du skrev förundrat. JAg med. Typ "ååhh, vad coolt". Näe, det går nästan inte att beskriva. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får uppleva det! Det tror jag...

Själva NUPP tar de 15/2 så det är ett bra tag kvar. Idag tog de blodprovet och räknar väl fram de värdena så att de finns klara vid "nuppet".

• Storasystern

Förresten, vill passa på att förtydliga: Om man har väldigt lång cykel som jag (40 dagar) så är det inte riktigt "normalt" (enligt gyn) och då bör man nog kolla sig! Jag vet att det var någon annan härinne som också cyklade långsamt...

Dags att gå hem för min del! Hörs imorgon!

• mugglesfan

StoraSystern: det är jättebra info! Det hade man ju ingen aning om. Mestadels tycker jag att det heter att "allt är normalt". Jag kommer inte ihåg vem det var som cyklade långsamt... jag har också för mig att det var ngn mer.

• Page

Ja, det måste vara fantastiskt att se sitt barn. Det spelar ingen roll att kvinnor har fött barn sedan urminnes tider. Det man ser på skärmen är ENS EGET och det största miraklet någonsin. Kan jag tänka mig...

Fick ni med er en bild?

• Page

Jag är en av dem som har en lång cykel! 35 dagar!

• sweetstreet

Min är också lite längre, men jag tror fortfarande inom "normalen": 33 dagar.

Tror det brukar stå att upp till typ 35 dagar är normalt.

Tror även det här med cykellängd gäller om man har väldigt kort cykel. Läste någonstans att när man närmar sig klimakteriet så kan man få väldigt korta cykler. Att en mycket förkortad cykel kan vara tecken på att man närmar sif klimakteriet alltså.
    Men tror ingen här inne har så kort cykel än?! :)

• Page

Inga klimakterietanter här inte!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???