• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • viktualia

Här är en till "vandrar-mellan-dusch-och-garderob-helt-näck-hemma"-klubbmedlem! Mest praktiskt så. Maken gör likadant och vi har som tur är väldigt lite insyn i vår lägenhet.

Han är väldigt mycket för att dra ner persiennerna i sovrummet så fort han vistas där och kanske bara sitter vid datorn...hm... som sagt.. vi har ingen större insyn.....

• Storasystern

Japp Cicci, det blir Pergotime, men bara en månad för att de ska kunna ta prover och greja. Fick strikta order om att inte ha 6 under de fertila dagarna i denna månad för att inte få trillingar! :) Jag nöjer mig gärna med ett barn i taget! :)

Lapinette, jag tror att det beror mycket på var man går. Till vilken gyn alltså. Det var inte någon tvekan om att det skulle göras utredning på en gång, även om han sa att det vanliga var att vänta 9 månader. Alltså tycker jag att du ska boka tid om det inte blir någon semesterbäbis! Jag var på MamaMia och det var bra!

Tack Frejis, men det känns fortfarande väldigt avlägset med disputation. Har ju som sagt ett papperkvar att fixa med, och jag har inte ens data till ett halvt papper just nu... :( Kräver ju en resa till Japan igen....
    Det måste vara jätteskönt (och stressande! ) att ha ett datum. Man kan ju se slutet då! :)

Koko, jag håller med dig, hus är najs! :) Har bott i hus som liten och gillade trädgård och grönska. Efter ett par år i lägenhet kändes det som att det var dags igen, och eftersom mannens stora hobby är bilar, så behövde vi förståss ett garage! :) Vi hade råd p.g.a. att vi båda har ärvt en förälder. Så det är en otroligt trist anledning till att bo i hus, men det känns som ett bra ställe att stoppa pengarna...

• Storasystern

koko, det låter som om du bor ungefär lika långt bort som jag! :) Fast vi har kanske 15 min till city med bil, och 15 med tåg. Helt OK. Å lika stor tomt har vi också! :)

• _koko_

Fniss, syrran, vi kanske är grannar! :D
    Vi bor norr om stan, och kanske lite närmare om det tar en kvart för er. :)

• Storasystern

Koko, söder om stan tyvärr... :( Uppvuxen norr om stan, och skulle helst bo där igen! Blev inte så tyvärr, Mannen ville inte. :(

• _koko_

Har bott söder om stan + har kompisar som bor där, och det finns massor med fina områden där också! Gillar dock tillgängligheten norr om stan, med e4an, arlanda osv.

Förresten, vad är det med män och osynlighet??? Min sambo är också sån att han måste dra ner persiennerna nästan så fort han går in i ett rum... Han kan knappt vistas i köket i morgonrock ens!

• viktualia

koko - intressant att det finns fler män med samma mysko beteende.. min karl drar alltså ner persiennerna fast det är fullt dagsljus, båda är fullt påklädda och inget "intressant" pågår alls... *skakar på huvudet*

Dataskärmen i sovrummet är förvisso vänd mot fönstret.. men som sagt... SÅN insyn har vi verkligen inte... mysko!

• _koko_

vickan - samma här! Kan förstå om man ljuset speglas i skärmen eller om det är för ljust bakom så man får ont i ögonen, men när vi sitter och tittar på tv måste han dra ner persiennen för lilla fönstret ut mot gatan för att grannarna mitt emot kaaaanske kan se in (deras hus är inte direkt nära)... *skakar på huvudet*
    Jag tycker mest att det är lite pinsamt att vara så "hemliga"...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???