• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Lapinette, själv är jag ju uppväxt på andra sidan stan så vi har inte tittat så mycket åt samma håll som er. Men det är fina områden och om inte alla visningar låg ungefär samtidigt så skulle vi nog försöka hinna titta lite mer spritt. Jag har hört att er lägenhet är jättefin i alla fall! Måste kännas skönt att ha hittat något ni är nöjda med. Nej, nu är det lunchdags!

• mugglesfan

Mitt drömhus är ett nybyggt "nyfunkishus" - praktiskt, vackert, inrett med dansk avskalad stil. Område Näset (nära havet) med liten tomt, gärna klipptomt (så man slipper klippa gräs för ofta). Prislapp (om man ens hittar ett sådant) säkert ca 5 miljoner... Dream on säger jag bara!

• Bröllopstokiig

Uj uj, HUS??????? Nej för f-n, det kan jag inte alls tänka mig! Ha ha vad olika vi är!
    Jag älskar min våning i stan, men jag har ju alla mina "måsten" i den, så det kanske är därför. Både kakelugnar o gamla detaljer, samt en terass på 30kvm, så min mini-trädgård finns utanför Det håller jag med om, att det är mysigt att sitta på trappen och ta sitt morgon kaffe i solen, sen nu när bebisen kommer kan man ha den utanför fönstret hela tiden!
    Hur ser jag lååååååångt bort Och då ska det var ett jätte stort pampigt hus med massa rum och salonger, och det kommer jag nog inte ha råd med ändå förrän lååååååååångt fram

• mugglesfan

En annan sak som man får räkna in som kostnad när man byter lägenhet i stan mot hus är att man måste ha 2 bilar. Vi planerar att klara oss med en då vi både jobbar och bor i stan.

Förresten, kul att ni i Stockholm kallar det våning - här i Götet är vi mer barbarer och säger lägenhet

• Bröllopstokiig

Våning kanske man säger när man bor lite större Inte en liten 2a, skulle inte jag kalla för våning, det är en lägenhet!

• Bröllopstokiig

Men jag är inte från Stockholm ursprungligen, utan har nog med mig våning från Dubai tiden. En etta där nere kallar manju för Studio, det tycker jag låter mycket större Tänker på en stor lägenhet i New York, ha ha ha, men alla är vi olika....
    Nu ska jag och Pick'n ha mat

KRAM

• Liten med Mindre

Våning - då ska det nog för min del vara både stort och tjusigt. Miljonprogram från 60-talet platsar inte i kategorin "våning", oavsett storlek.

:)

• mugglesfan

Ok, då är jag med. Tja våning kanske man säger om typ en representationsvåning med 5-7 rum och rokokomöbler här i Götet men annars är det mest lägenhet... Typ vår 4:a som vi ska flytta till är fortfarande en lägenhet fast den är nästan 100 kvm.

Ååååååååååååhhhhhhhhh, jag har så svårt att koncentrera mig idag... Gaaaahh, och jag har jättemkt att göra. Skärpning mugglan!

• Liten med Mindre

Och jag som vill att tiden ska gå fortare.

Det är så oändligt långt till jag får gå hem, tills det är helg och jag får bruncha, tills 2 veckor har gått och jag vet varför jag har konstig mage...

• Lapinette

viktualia - precis som du säger så betalar man sina lån på max 20-25 år i Frankrike. För min man var det en chock att veta att inga av mina vänner äger sitt hus för det gör banken. Sen hade han jättesvårt för att köpa en bostadsrätt där man dessutom hade en avgift på ca 5 000 kronor. Jag, banken och mina vänner försökte förklara för honom vad denna avgift är. I Frankrike betalar man för sophämtning, poolrensning mm och då talar vi om ca 1 000 kronor i månaden. Tillslut blev det en bostadsrätt med mycket låg hyra...för något annat kunde han omöjligt tänka sig.

CicciL - skulle jag ha en altan på 30 kvm utan insyn i stan skulle jag vara nöjd. En sådan lägenhet går ju på över 5 MSEK och uppe i de dimensionen var inte riktigt vi då vi båda kom från hyreslägenheter och inte hade något extra kapital förutom besparingar. Kom ändå rätt långt då mannen fått ett par rejäla bonusar.

Huset jag ville ha gick på ca en halv mille lägre än lägenheten vi köpt! Usch, sånt man inte ska tänka på.

Planen är att bo här i ca 3 år och sen kanske det blir Rivieran igen eller hus utanför Stockholm. Fast det hela är ju rätt beroende på om vi får barn. Får vi inte barn kan vi lika gärna bo kvar i stan, köpa en Maserati och resa jorden runt ca 1 gång per år.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???