• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Lapinette: min gynekolog på Vasaparkens läkarmottagning var ganska förstående att man kunde känna en viss tidspress när man är över 30 även om jag inte sade det explicit. Om du vill, kan du ju alltid prova ringa dit och höra med dem. Inga långa väntetider hade de heller.

Det låter trevligt med din mammas sommarställe, åker ni dit ofta? Mina svärföräldrar har ett hus i skärgården, men vi har inte varit där så ofta - borde kanske ta oss dit lite oftare. Men när man inte har bil (varför tittade vi inte på lägenhet med garage när det var dags?) blir det ju inte av...

• _koko_

Nä, tänk om alla ville bo i hus, då skulle det nog verkligen bli dyrt att köpa!! :D
    Det har ju varit en del artiklar på sistone om folk som köpte hus för några år sedan och nu kommit på att de trivs bättre i stan. Kan tänka mig att det finns folk som köper hus för att "man ska", och då blir det ju fel.

Det jag älskar mest med hus är faktiskt att slippa ta hänsyn till grannar och slippa grannar som inte tar hänsyn, hahaha... Vi kan ha fest till 4 på morgonen och spela hög musik utan att någon kommer och knackar på dörren. :) Det gillar jag.
    Sen har vi väldigt bra grannar där vi bor nu, man har ju trots allt grannar även när man bor i hus. Om man inte bor väldigt långt ut på vischan förstås.

• Lapinette

En sak som stod högt på önskelistan när vi tittade på hus/lägenhet var - insynsskyddat. Har alltid bott högt, utan insyn och kan inte tänka mig att ha folk som tittar in. Nu kan man det dit vi flyttat men de är ändå på ett "behörigt avstånd" och så bor vi högst upp. Kan ligga naken på balkongen om jag vill.... . Det var ett problem med många hus vi tittade på och visst är det så om man köper hus i förorten i Stockholm, tomterna är inte jättestora. Det var det jag gillade i det där lilla huset, nära BrudSommars släkting. Ingen insyn, huset lågt högt, bastu i gillestugan och man kunde säker gå halvnaken där utan någon såg det.

• _koko_

Lapinette - det var därför vi började titta på hus från början, vi insåg att de lägenheter vi tittade på var dyrare än hus i områden vi kunde tänka oss...
    Och vi bor ändå inte långt från stan - är i city på 10 minuter med bil! Om man inte tar snigel-sveavägen förstås. ;)

• Frejis

Koko - alldeles rätt, det håller ju redan nu på att bli för dyrt. Har samma argument när det gäller att förklara varför jag vill bo i hus :) men är helt hopplös när det gäller resten. Drömmen om huset lever dock vidare, kanske just för att jag aldrig haft det.

• _koko_

Skratt, jag går alltid naken hemma! :D Ok då, inte alltid, men på mornarna.
    Vi har rätt stor tomt med stockholmsmått - 1050kvm.

• Lapinette

Frejis - har inte varit ute på landet så ofta de sista åren men mycket pga att jag mestadels har varit i Cannes på somrarna. Men jag älskar att vara där och strosa omkring barfota. Denna sommar har jag tänkt ta en semestervecka där ute. Har nämligen rätt mycket semester att ta ut (mer än maken).

• Frejis

Gissa vad jag hittade nu i min väska?... biljetter till "Macbeth" på Dramaten till en föreställning i maj förra året. Hade en vag känsla att jag ville se "Macbeth" när jag tittade på deras repertoar nyligen. Blir irriterad på mig själv att jag är så tankspridd :(

• Lapinette

koko - jag går också naken på mornarna mellan duschen och garderoberna (innan jag valt kläder) och maken blir helt galen. Häromdagen undrade han om jag var exhibitionist...sen kom svaret automatiskt från honom "of course, you are a dancer...I have seen them on TV".

• _koko_

Hehehe, ja, jag har ju också dansat en gång i tiden (dock inte pardans), så det kanske ligger något i det. :D

Frejis - har också gjort såna dumheter, flera gånger... Fast mest med presentkort på restaurangbesök som jag inte lyckats utnyttja...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???