• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jag borde göra det men jag är så trött och seg idag så det är omöjligt att jobba järnet. Jag har kollat in här flera ggr men ingen aktivitet, så jag var tom tvungen att läsa lite andra trådar här på BT (när hände det senast ).

• viktualia

pip pip - håller er under bevakning och försöker jobba samtidigt.. - mer framgångsrikt än vanligt...

• Storasystern

Jo, vi är lite sega idag faktiskt!
    Kanske jobbar jag faktiskt lite idag.... Otroligt! ;)

• Bröllopstokiig

Hej!

Avlägger rapport
    Ska till min barnmorska på torsdag nästa vecka! Tjohoo vad skönt! Skulle inte ha träffat henne förrän om en månad annars, men eftersom jag inte går upp i vikt och inte ser man gravid ut heller, ska jag på en speciell kontroll nu. Vet inte vad de ska göra, men det märker vi. Hoppas allt är bra med min lill* bebis bara och att det är h*n som äter för mycket så mamma inte får ngt över till sig

Annars jobbar jag på som bara den idag. Skönt när man får lite energi till det, kännt mig seg i flera veckor.
    Kollar mest runt på resesiter för jag vill bara iväg! Sol eller snö, spelar ingen roll bara man får miljöombyte. Ser iaf ut som vi åker till Frankrike den 17/3, ska bli underbart!

Tjing!

• A.M.

Hej alla i tråden! Världens snällaste och gladaste bebis sover inte lika mycket på dagarna nu så jag hinner bara börja läsa era inlägg, men inte skriva ... Nu verkar hon ha slocknat dock så då passar man på att sitta vid datorn, boka sommarsemestern i Italien, kola runt på lite roliga specialutbildningar och läsa Tråden ...

Humöret verkar vara på topp här - om jag inte missat något avgörande. Bra.

CicciL - lycka till hos BM! Det är säkert ingen fara, brukar inte BM:arna säga att bebisen ser till att ta vad den behöver? Livia tog rejält av vad hon behövde och lämnade dessutom mycket kvar till mig ... Jag är van att vara lång och smal, nu är jag lång och ... ja, rejäl kanske är ett adekvat uttryck. Om jag kunde göra om denna graviditet så hade jag inte ätit allt jag var sugen på kan jag säga ... framaför allt inte de där GIGANTISKA bullarna på Saturnus ...

• Liten med Mindre

NU händer det något. Till och med BT var segt ett tag och la av.

Har ju i och för sig kunnat jobba lite jag med. :)

Hoppas att BM får ordning på dig Cicci, eller snarare att de konstaterar att allt är bra, och att Pick'n krullar ihop sig för att mammas listiga plan om att sätta dit chefen ska gå i lås.

• mugglesfan

Mindre: inga mer stickningar att rapportera om?

Själv ska jag köpa våg idag (äger ingen) för att kunna hålla koll. Har nog gått upp ett kilo redan men det känns ok. Men jag vill inte svälla okontrollerat. Fast akuthungern har gått över och känner mig inte sugen på ngt extra, så jag äter nog inte mer än förut.

Nu är möhippan avklarad iaf - skönt! Trevligt blev det ändå även om det blev lugnt. Kul iaf att ha träffat några av tjejerna innan bröllopet (som är på lördag).

• Liten med Mindre

Suck! Jag sitter och känner efter precis heeeela tiden. Känns det nåt här? Eller där? Tänk om det är nåt - hur långt har det gått då? När kan jag testa?

Aaaarrrgh! Jag kan ju bli knäpp för mindre (Mindre)!

Var är den förbaskade lilla lampan till magen - ingen som har uppfunnit den än?

• Liten med Mindre

Åh, är bröllopet på lördag?! Då vet vi alla fall att du har en trevlig stund när vi ligger och jäser efter stor-frukosten.

Det är ju såå skoj att få klä upp sig och gå på fest. :) Vet inte om någon stor fest förrän i slutet på maj.

• Liten med Mindre

Nä, inga stickningar. Kanske molar det till emellanåt. Om jag riktigt känner efter. :) (Det är vi ju bra på här inne.)

Inte särskilt gasig heller längre (tack och lov). Inget i brösten. Inget mer rosa än den där enda gången igår. (Fast det var i alla fall inte inbillat, eller ens pappersmuffat.)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???