• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

hejsan kokos
    Förstår verkligen att du är arg. det skulle jag också vara. Abolsut. Dålig stil.
    Jag skulle verkligen absolut vilja träffa den läkare som utfört operationen. vad kan en annan läkare ha att säga något om? jag menar...han var ju inte med osv.

CVilket skit. Förstår att du är suuuuuur

• Vänner-fan

Heeeej!

Jobbar hemma idag, tänkte skumläsa ikapp lite snabbt. Yeah right. Det gick ju. Inte. Så. Fort. Intressanta diskussioner som vanligt!

Koko,
    Åhhh, vad irriterad man blir av sådant! Svensk sjukvård= inte bra!! Utom för små barn, de är de enda den verkar fungera hyfsat bra för. Och det är ju bra, men för resten av oss kunde den VERKLIGEN vara bättre!!

Muggles,
    Kul att du också ska gå på BMG. Ja, jättebra att kunna maila de. Det är så jag håller kontakten med min BM, fast jag har inte behövt fråga så mycket. Du blir nog jättenöjd!

Själv var jag på gravidmassage i måndags. Kan verkligen rekommendera det! Det är som vanlig massage fast massören var barnmorska och visste lite mer om hur man kunde massera runt korsryggen och så och så låg man på en jätteskön bänk med hål för magen. Var ju ett tag sen jag låg på magen, så bara en sån sak! Bokade genast in två tider till. Snart så undrade ju om man kunde gå till kiropraktor och skulle väl få svar i dag, men som jag har fattat det vill inte massörer/naprapater iaf behandla någon före vecka 12. Det är inte för att det kan orsaka missfall, utan de vill helt enkelt inte vara med om att någon misstänker att de fick missfall av behandlingen. Man kan få behandling de veckorna ändå om man helt och hållet själv tar ansvar för om något händer.

Och massören bedyrade hur viktigt det är med träning under graviditet och sa att det är det bästa botemedlet mot alla former av grav.krämpor. Och jag tror henne, för jag tränar ju och har inga krämpor ens i min svaga rygg (än). Men alla får ju känna efter vilka råd som passar just dem också självklart.

Kram på er! Nu måste jag JOBBA!

• Lapinette

Storasyster - sorry, tänkte heeeelt fel!!! Hi, hi de kom månad 8 dvs en månad för tidigt båda två. Hon hade helt enkelt svårt att hålla dem kvar.

• mugglesfan

Hej Vänner-fan, det var ett tag sedan!

Nu är jag riktigt förvirrad. Har varit hos BM på Kungshöjd (för er som inte är göteborgare så är detta ingen privat, utan där jag tillhör i vanliga fall) och hon är ju också jättetrevlig och mysig. Jag har fått en grav-kalender med en massa tider inbokade och de tog en massa prover (hb, blodsocker, järn, blodtryck mm). Nu kändes det plötsligt mer seriöst på Kungshöjd. Nackdelen är att dit kan jag bara ringa, inte mejla. Men på BMG verkar det vara ganska fullt så jag funderar på om det blir svårt att få tider. Båda verkar bra men jag måste ju välja! Lyxproblem

• Storasystern

OK, Lapinette, då är jag med! :) Det kändes som om jag missat något viktigt där ett tag... ;)

• Vänner-fan

Muggles,
    Jag har också en massa tider inbokade, nu var tredje vecka, sen varannan och sen varje ända tills jag har gått över tiden. De prover de tog på dig har de tagit på mig på BMG, allihop. Så det är nog inte mindre seriöst där!

För mig var det inga problem att få alla dessa tider, det såg rätt så tomt ut i min BMs kalender tyckte jag. Vi kunde välja och vraka och bara ta de tider som passade oss allra bäst. Men ring och hör med de! Såg att det annonserade igår i GP. Det borde de väl inte gjort om de hade så jättefullt?

• Lapinette

Ha, ha...jag är ju inte gravid än så jag vet inte hur länga man ska gå innan det är dags !

• Storasystern

Hallåååå, var är alla? Jobbar alla utom jag ihjäl sig idag?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???