Heeeej!
Jobbar hemma idag, tänkte skumläsa ikapp lite snabbt. Yeah right. Det gick ju. Inte. Så. Fort. Intressanta diskussioner som vanligt!
Koko,
Åhhh, vad irriterad man blir av sådant! Svensk sjukvård= inte bra!! Utom för små barn, de är de enda den verkar fungera hyfsat bra för. Och det är ju bra, men för resten av oss kunde den VERKLIGEN vara bättre!!
Muggles,
Kul att du också ska gå på BMG. Ja, jättebra att kunna maila de. Det är så jag håller kontakten med min BM, fast jag har inte behövt fråga så mycket. Du blir nog jättenöjd!
Själv var jag på gravidmassage i måndags. Kan verkligen rekommendera det! Det är som vanlig massage fast massören var barnmorska och visste lite mer om hur man kunde massera runt korsryggen och så och så låg man på en jätteskön bänk med hål för magen. Var ju ett tag sen jag låg på magen, så bara en sån sak! Bokade genast in två tider till. Snart så undrade ju om man kunde gå till kiropraktor och skulle väl få svar i dag, men som jag har fattat det vill inte massörer/naprapater iaf behandla någon före vecka 12. Det är inte för att det kan orsaka missfall, utan de vill helt enkelt inte vara med om att någon misstänker att de fick missfall av behandlingen. Man kan få behandling de veckorna ändå om man helt och hållet själv tar ansvar för om något händer.
Och massören bedyrade hur viktigt det är med träning under graviditet och sa att det är det bästa botemedlet mot alla former av grav.krämpor. Och jag tror henne, för jag tränar ju och har inga krämpor ens i min svaga rygg (än). Men alla får ju känna efter vilka råd som passar just dem också självklart.
Kram på er! Nu måste jag JOBBA!