• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Fast det är väl som att cykla lugnt - det kan jag inte heller. Hur bra föresats jag än har att cykla lugnt till jobbet så jag ska slippa duscha så funkar inte det. Det är mycket roligare att cykla fort! Allt som går fort är roligare...

• Storasystern

Är det ingen som vill åka skidor "på tvären"??? Jag tycker att det är sådär halvkul att åka utför, men längd är mysigt!
    Det är så fint ute att jag var tvungen att ta en liten promenad på lunchen! Å njuta lite av solen! Hurra! :)

• A.M.

Fast jag håller så klart tummarna för alla som försöker. Det är allas tur - hela tiden!

• Lapinette

muggles - Atomic qu'est que c'est? Här är det Rossignol som gäller. Satt igår och kollade flyg till Åre då brorsan har fått låna en stor villa i Tegfjäll (tror jag det heter) men vi har även ett annat alternativ i rockärmen, vänner som bor i Österrike. Hmmm...vet inte om vi orkar med att åka till båda ställena i mars utan ska nog välja ett. Det lutar åt Åre då det vore så mysigt att åka med brorsan och brorsbarnen (som båda är tonåringar).

• Snart så....

storasyster, provat den en gång och höll på att dö av tristess hmmmm
    Har man väl fastnat för utför så är längd inge vidare.

• mugglesfan

Längd?! Näe, finns det något tråkigare? Varför ska man behöva staka staka staka? Har ni förresten försökt åka utför en slalombacke med längdskidor ngn gång - kan meddela att det är hur svårt som helst!

Ja just det, självklart borde jag tänkt på en sådan sajt istället. Fick en black-out och sökte direkt på Ryan. Gröt i huvudet?

Apropå bristningar: jag har fått tips att smörja in magen mkt vilket jag gör efter varje dusch nu. Kanske är en myt men jag har kompisar som gjorde det och inte fick några bristningar. Värt att pröva iaf!

• Liten med Mindre

Angående hudbristningar så hade det ett test av krämer mot sånt i Aftonblaskan eller nåt liknande. Det fanns nog ingen riktigt klar vinnare, även om vissa var skönare än andra.

Noterade då också att zink ökade hudens elastisitet och kunde ev minska risken för bristningar. Så Zn är inte bara bra för lusten...

Och på tal om lust, eller snarare tappad sådan, så skrev ovan nämnd tidning om att bristen på lust oftast är som störst i januari. Så det är inte bara ni gravida som drabbas. (Cicci exkluderat. :) ) Låt det ta den tid det tar, och ägna er åt andra saker med varandra. Promenera, bada, ät gott,...

• sweetstreet

Ah! Jag älskar BÅDE utför och längd!!!!!!
    Men längden ska inte vara i ett trist elljusspår eller så utan upp på fjället ska man!!!! Wiiiiiiihhhhh härligt!!!!!!!!

Men som sagt det blir mer utför än längd. Och det är ju såklart underbart med fart!!!! :D

Men tycker nog att kängd och utför är som två helt olika upplevelser. Man får helt olika saker tillgodosedda av dem. Längd är för mig mer en naturuppöevelse (som att paddla eller vandra).

• A.M.

muggles: vad ska du göra i Dublin? JAg är jättenyfiken - för att inte tala om ressugen!

Ang. bristningar - jag tror faktiskt inte att det hjälper att smörja ... Det är mysigt att massera magen, huden blir mjuk - men bristningarna sitter väl djupare? (Jag vågade visserligen inte chansa utan använde Weledas havandeskapsolja att smörja med, samt ett cocosstift från bodyshop)

• Liten med Mindre

Nä, vem vågar chansa. Och det vet de som säljer produkter för gravida och bebisar...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???