• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Är på Ciccis förslag:

Tråddejt lördag 27 jan kl 12, träffas utanför Scandic Hotel Anglais. :)

Jag kommer!

• Liten med Mindre

Anglais i Stockholm då, om det finns några fler.

• _koko_

Jag är på med följande korrigering: ;)

Vi ses INOMHUS, inte utanför. Brrr.... :D

• Snart så....

Ingen annan 08:a som vågar sig på att följa med? Moppy? Syster? Lapinette?

• mugglesfan

Eftersom jag inte kan delta i brunchsnacket, så fortsätter jag med gravidsnacket...

Snartis: min mage är def större än förut och det oroar mig lite. Har precis gått in i v10 och jag hade räknat med att den inte skulle synas förrän efter v12. Jag har en plan att ha mitt lönesamtal innan jag behöver klämma fram att jag ska gå på mammaledighet from aug. Och börjar magen synas så blir det ju svårt att dölja. Men än så länge är det mest jag som ser att den är större (och maken ), tror inte att kollegorna har märkt ngt. Men jag tror att det är som Cicci skrev att det är mkt tarmar som sväller för det är mest efter att jag ätit.

• Snart så....

Muggles, jag tror inte bara att det är tarmarna som spökar för min del. Min mage är större nertill och hårdare. Kan vara myomet som hjälper till. Ska på VUL nästa vecka igen så då får man väl se om myomet växt.

• Bröllopstokiig

En kollega till mig ska ha barn 6 dagar innan min kommer, och hon är andra gångs föderska och det syns bra mycket på henne!
    Men de säger att man inte har så bra magmuskler med nr 2 och att det spänner ut snabbare då Jag höll på att dö när jag insåg att jag är nästan lika långt gången som henne, hon ser höggravid ut nästan

Snartis; hoppas inte myomet har vuxit alls, det vore ju jätte trist!

Muggles, om du är vältränad så ska det inte synas like fort som för andra! Min värninna var jätte deffad i somras och hon var gravid, det syntes inget på henne förrän i vecka 22 och det var pga hennes vältränade kropp. Barnmorskan trodde det skulle ta fler veckor till det putade tydligen....

Men som du säger, jag är med glad så länge det inte syns, man vill ju hinna avklar det en och det andra på jobbet först. Och min plan är ju dessutom att ge chefen en ordentlig lång näsa!

• mugglesfan

Cicci: jag är lite nyfiken på långnäsan som din chef ska få. Du har nämnt det innan men inte vad el varför. Är han en dum chef som behöver straffas? På vilket sätt ska han få en långnäsa?

Jag hade faktiskt räknat med att det skulle synas senare på mig pga att jag har haft rätt mkt magmuskler, fram tills så sent som bröllopsresan. Efter bröllopsresan kom ju julen och det blev inte lika mkt tränat och dessutom blev jag gravid och jag kan inte träna lika hårt nu har jag märkt. Men det kommer och går lite det där med magen. Det är klart, det syns inte jättemkt när jag har kläder på mig men jag själv ser ju det. Jag är ganska magfixerad också (får stå ut med gliringar från maken ibland ), är alltså lite fixerad vid att ha en platt mage Fånigt jag vet... Men i lördags syntes magen väldigt mkt. Men det kan också vara all onyttig mat som jag åt förra veckan - det är så svårt att äta nyttigt när man reser i jobbet. Det finns mest pizza och hamburgare och så äter man mkt senare på kvällen än normalt och inte kan man träna heller.

• mugglesfan

Snartis: jag tror det kan vara livmodern och en massa annat förutom ditt myom som gör att magen ser större ut. Det är ju inte bara fostret som växer, utan även livmodern, plus att du kanske har samlat lite extra vätska? Hoppas att det inte är myomet iaf!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???