• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

Någon som har kollat in Panduro-rean? Ojoj, kliar i fingrarna på mig, hittade bollar av björkris som jag funderar på om man inte skulle kunna göra nått fint av till borden på bröllopet...

• Helmborn2B

Hej på er! Jag går fortfarande och njuter av min julledighet, men snart är ju den slut.. fast jag börjar lugnt på tisdag, ska på ansiktsbehandling på förmiddagen.

MsNordqvist:
    Lider med dig, vet precis hur det är att ha att göra med kunder från helvetet.. möter på en och annan själv, som självklart är såna man måste hålla sig lugn och trevlig emot.. fy sjutton för såna!

Förresten fick jag reda på att vår lokal kanske inte är ledig vårt datum, så vi får antingen eventuellt skjuta på det en vecka eller om vi inte vill det så får vi hitta en ny lokal. Tydligen är det kanske någon utställning där då, skulle få besked i januari någon gång om hur det blir. Får tröstshoppa på panduro tills dess..

• Pumpkin

Helmborn2B:
    Ja, lugn och proffsig måste man ju vara, men det är inte alltid så lätt när man helst av allt vill bita av dom huvudet!
    Låter skönt att starta arbetsveckan med en ansiktsbehandling måste jag säga Ska nog boka en tid själv också nån gång här i januari, skulle behöva ha ett proffs som går igenom min hud lite. Den har varit lite jobbig sen jag slutade med p-piller (iofs väntat)
    Ska hålla tummarna för att ni får lokalen ändå!

Fick precis reda på att vi blir minst 5 på nyårsafton - jag som räknat med 3! I och för sig var det min idé att fråga det här paret och vi gjorde det förra veckan, men eftersom dom inte hört av sig så trodde jag inte dom skulle komma - men det skulle dom visst i alla fall Nåja, det blir skoj, men jag har ingen aning om vart vi ska sitta och äta allihop. Funderar på om vi kanske ska köra med typ plockmat, snittar och sånt. Men blir man mätt på det? Känns det "nyårs-lyxigt" nog? Någon som har något tips?

• gica

Hej tjejer!!

Hoppas ni har haft en trevlig jul med god mat, fina klappar och julmys med era familjer?!! Själv kom jag och min M2B precis hem. Jag vill nog inte se en kaka på ett bra tag framöver (iaf inte detta året) ;) efter att ha varit och fikat hos allt och alla.. *knäpper upp en knapp i byxorna*

• gica

Norrsken:

Ett tips är att göra några olika pajer och en grönsallad med något gott bröd till, så blir det lite mer matigt! Men det kanske inte är speciellt lyxigt?! Fast det kanske beror på vad man väljer för innehåll i sina pajer?!

• Pumpkin

gica:
    Vet vad du menar - är inte särskilt sugen på kakor och bullar jag heller numera. Har blivit lite väl mycket sånt nu under helgen.

Nja, pajer är inte riktigt min grej, är inte så jätteförtjust i det faktiskt. Men det är ju en idé att ha i åtanke i alla fall, tack för det

• InaHjärtarAdam

på festen vi ska till blir det lammfilé... huvva, jag som inte äter det! vet inte hur jag ska klara mig ur detta helskinnad... :D

• Pumpkin

Ina:
    Ajaj, jag hade gärna ätit lammfilé Vi har älgkött i frysen, men det är alldeles för fint för att bjuda andra på

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    det hade jag inte heller bjudit på, för fint..
    skulle jag bjudit så hade det nog blivit typ hemlagad pizza med bland annat kantareller o bacon på, och nån god sallad. min sambo tycker inte att det är bra, han hade hellre bjudit på ungsrostade grönsaker, kycklingfilé, svamp- och sparrissås och sallad.
    men det är också han som är kocken i det här hushållet. jag kan bara göra pizza:D

• Pumpkin

Ina:
    Fast din pojkes förslag lät riktigt gott, det är nästan så jag sitter här och dreglar! Men det är ju inte så plockigt, utan mer mat man dukar fram på bordet - bordet som är för litet för det antalet gäster vi helt plötsligt har

Får klura vidare på det här hemma, tillsammans med sambon. För nu får jag äntligen gå hem från jobbet!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4