• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Maggies

Oj vad ni skriver. Hinner inte läsa igenom allt nu...

~Norrsken~: Tack för tidningstipset.

• Pumpkin

Lucy_:
    Vassego

Låg och läste mina nya engelska tidningar igår och hittade en UNDERBAR klänning - jag blev helt stört förälskad! Dock kom "kjolen" ganska långt ner (typ sjöjungfrumodell) och jag vill ha den lite längre upp... Men livet var bara to die for. Funderar på om man inte ska låta sy upp en variant av den där klänningen...

• Pumpkin

Wiii, nu har min älskling bokat hotell åt oss till nästa helg! Så underbart vi ska ha det - fast det blir nog inte så lugnt eftersom vi ska ut med några kompisar

• gica

Nu har vi bokat datum för vigsel! Oj oj oj, vad jag och min blivande make har diskuterat datum fram och tillbaka. Vi ville ha ett sommarbröllop men det kändes ju sååå långt till sommaren 2008. Var därför en kort stund inne på bröllop på nyårsafton 2007 men efter att ha vägt för- och nackdelar mot varandra kände vi att vi ändå ville ha ett sommarbröllop. Ett förslag var midsommarafton 2008 men då var det få festlokaler öppna och dessutom kom vi på att vi ju faktiskt har ett födelsedagsbarn i familjen denna dag. Till slut fick vi ringa den präst vi vill ha och höra när han kunde. Han är väldigt populär och det var inte det lättaste att hitta ett datum som han kunde bland alla vigslar, födelsedagar och konfirmationer. Så nu gifter vi oss den 5/7 2008! Mitt råd till er är därför: Var ute i god tid om ni vet att er kyrka eller präst är populär för bröllop!!

• gica

Norrsken:

I vilken tidning såg du klänningen? *nyfiken*

• Pumpkin

gica:
    Gick det att boka så tidigt?! Vet att många sätter en gräns på ett år innan, så det var nog ganska ovanligt

Klänningen såg jag i You and Your Wedding, dom hade någon "Runway-special" typ där dom visade designerklänningar på catwalken. Åh så vacker den var, det livet skulle vara så snyggt att ha!

• gica

Ja, det kanske är ovanligt.. men det känns så skönt att vi nu vet att vi får den präst vi vill ha (min konfirmationspräst) och nu känns det hela mer påtagligt, nu är planeringen igång ;) Kanske får ta mig en tur till affären och se om jag hittar lite tidningar! Alltid kul med lite inspiration...

• Pumpkin

gica:
    Jo, har man en speciell präst man vill ha så förstår jag att det känns skönt att veta att det är han/hon man får

Ja, spring iväg till närmsta butik (eller surfa in på www.press-stop.se, superbra!) och köp dig lite inspiration, det kan man aldrig få för mycket av!
    Om man inte frågar min M2B förstås, han tycker nog att man kan få för mycket inspiration

• Pumpkin

Ooops, jag är visst beroende. Kunde inte hålla mig från att gå in på press-stop.se och kolla om det kommit nån ny tidning. Så nu har jag beställt IGEN!

• gica
    Jag är faktiskt lite förvånad, trodde inte att min M2B skulle vara SÅ engagerad, känns jätteroligt! Han har varit väldigt engagerad i att det ska vara rätt kyrka, letandet av festlokal, antal gäster osv men detaljplanerandet såsom färgtema osv verkar inte engera honom lika mycket. Visst han säger vad han tycker men kommer inte med så mycket egna idéer.. Är det samma för er? Å andra sian gör det inte så mycket, för jag tycker ju att det är desto roligare ;)
Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4