2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
~Norrsken~:
jag kom precis från en underklädesaffär:)
det blev en fin svart BH med lite halvt synligt kritstrecksmönster i mörk grå typ..
ville ha nåt som passar till vardags och som sitter riktigt bra. och den satt faktiskt jättebra!
Jag hänger inte med här inne ju :)
Norrsken: Jag firade jul med min m2bs familj förra året, och i år firade vi hos båda. Det kändes inte så konstigt som jag trodde faktiskt, även om deras traditioner är annorlunda så kändes det okej bara jag fick vara med honom :)
Lucy: Jag hade också en tjej i min klass när jag började på universitetet som var 19 år och gift. Först blev man ju lite förvånad, men det är ju inget man går och grubblar på nån längre tid :)
i min skola på högstadiet gick en tjej som var gift och höggravid när hon gick i åttan. det var ju iofs av religiösa skäl, hon hade blivit bortgift.
men om jag hade en tjej i min klass som var gift och ung så skulle jag nog inte tänka så mycket på det (kanske lite avis eftersom jag själv har ett tag kvar, hehe...)
min bror var 20 när han gifte sig och då hade han ett barn och ett på väg. när han var 25 hade han fyra barn! känner man att man vill gifta sig så är det vad man ska göra och så ska man nog försöka låta bli och tänka på vad omgivningen tycker och tänker.
Brud 2008: Haha, jag hänger inte heller med stundtals. Tack för svaret.
InaHjärtarAdam: Och tack för ditt svar.
Hej tjejer!
Lucy_ : jag tror inte jag skulle reagera så mycket faktiskt. Skulle bara tycka det var kul att någon så ung vågar stå för sina känslor och den man älskar :)
En kompis till mig gifte sig när hon var 20... hon fick måååånga negativa blickar på sig tyvär när vi var på möhippa och alla frågade "mä du är ju inte så gammal jue.." osv... lite tråkigt men vi hade jätte kul och nu ska hon snart ha barn 2 år senare... :) hihi
JAAAA!!!! Äntligen har jag hittat en sida som säljer klänningarna som mina tärnor ska ha!!! :) och inte fasligt dyra var de heller :)
www.keepmeinstitches.biz/maid2616.htm
vad tycks? de ska vara i ljuslila så får vi se om jag kan brodera dit något snyggt i silver också :) hihi
Jag skulle vilja köpa dem NUUU men jag kan ju inte begära av dem att de måste hålla "formen" exakt likadan i 1 1/2 år... eller? :)
Snitte: De var supersnygga, och perfekta att använda sedan i andra sammanang också.
Förresten, jag kan ju tillägga att jag inte skulle reagera så mycket nu på att någon gifter sig ung, mest eftersom jag själv kommer att vara ganska ung (22 år). Däremot reagerade jag lite på det när jag själv var 18 och inte hade några planer på att gifta mig snart. Vi som hänger här inne har kanske en lite annan inställning än folk i allmänhet eftersom de flesta av oss är ganska unga själva?
snitte: Jättefin klänning!
Brud 2008: Det tror jag också. De som kanske inte har fast förhållande och därmed inga planer på att gifta sig, är nog inte lika införstådda med att man faktiskt kan och vill gifta sig så ung.
Gick sådär med BH-provningen. Det fanns typ TVÅ(!) i min storlek och båda passade visserligen, men det var liksom inga roliga modeller. Jag vill gärna ha balconette eller pushup, men det är supersvårt att hitta i 65F. Tanterna i affärerna tittar mest konstigt på en när man säger att man har den storleken Nej usch vad jag inte tycker om att köpa underkläder!
snitte:
Jättefin klänning, väldigt klassisk och stilren på samma gång. Men som sagt, kanske är lite taskigt att förutsätta att dom behåller sin storlek i 1,5 år