• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • gica

Helmborn2B: Jag har samma funderingar! Hittade nämligen av en händelse en jättesöt caketopper som jag ville ha men det är precis som du säger. Det ju är bra att dela upp kostnaden men man vill inte tröttna på den! Och man kan ju hitta något bättre Men hemska tanke om man inte köper det och så går det inte att få tag i sen. Svårt dilemma!! Har eg. inget råd att ge dig men vill bara nämna att jag har samma dilemma. Hur tänker ni andra??

• Maggies

Jag har hittat mycket fint redan och vi har inget datum än ens. Så jag får nog lugna mig med inköpen ändå.

• Snitte- 5/7-2008

hello!!

Jag har köpt huuur mycket som helst... :)
    slöja, tiara, bordsekorationer,till och med tryckt servetter.... :) köpte en jätte fin korsett som jag hade tänkt ha, men nu har jag gått ner i vikt och kan inte ha den längre... har inte provat att sy in den än.. *HOPPAS* *HOPPAS* det funkar :)

Så visst finns det negativa sidor med att köpa nu... men det är så mysigt att gå igenom lådan med bröllopssaker... :) hihi
    Mitt råd är att köp ni bara... det är ju bara att sälja här på BT om ni hinner tröttna på sakerna :)

• Maggies

Man kanske skulle köpa även om det är lång tid kvar eftersom man då har saken/väkan/vad det nu är och om man sen inte tycker att det passar längre så kan man ju sälja det.

• Caroline&Kristian

Hej,

MIn sambo och jag ska gifta oss den 5 juli 2008 i Kalmar Slottskyrka. Jag har inte handlat ett dugg än. Vi har bara bestämt färger och startat kolla runt på olika saker. Vi ska på Kalmars bröllopsmässa i februari för att få lite inspiration.

Jag undrar hur ska man lägga upp det ekonomiska....jag kommer från en familj med en bra ekonomisk bakgrund, men min sambo gör inte det. Alla vill bidraga med lite pengar men hur gör vi så att hans föräldrar inte känner sig mindre om mina föräldrar bidrar med mycket mer pengar?

• Snitte- 5/7-2008

Hej Caroline&Kristian

Välkommen till vår tråd!! Vi ska gifta oss samma dag!!! 5 juli :)

jadu.. det är inte lätt det där... men om man inte pratar så mycket om vad saker och ting kostar... utan istället delar ut områden... ex. din familj står för matens kostnad och hans för dryck eller något annat. hans familj kanske kan stå för dekorationerna av lokalen eller något.. det blir ju mer pyssel men inte lika mycket kostnad... hmmm eller om hans familj läs mamma :) knåpar med inbjudningskort och tar emot alla svar och så... så gör ju de mer "jobb" medan din familj kan bidra med mer rena pengar....

• Helmborn2B

Det låter i och för sig mysigt att kunna gå igenom bröllopslådan... så man kanske kan börja inhandla redan nu. Väskan känns väldigt bra i alla avseenden men skulle jag tröttna kan man ju alltid ha den som partyväska istället.

Caroline&Kristian:
    Välkommen till tråden! Vi har gjort så med det ekonomiska att våra familjer själva fått välja hur mycket de kan/vill hjälpa till och vi kommer nog inte direkt säga till de olika sidorna hur mycket de andra bidragit med osv. Jag är i precis samma sits som dig och förstår hur du tänker när man inte vill göra att någon känner sig obekväm.

• gica

Man kanske skulle börja med en bröllopslåda *kliar i fingrarna*

Snitte och Caroline&Kristian:
    Vi bokade präst och kyrka igår och gifter oss även vi den 5/7 2008!

• Snitte- 5/7-2008

ÅÅÅHHH vad kul gica.

Nu är vi plötöigt 3 i tråden med samma datum :) hihi :D vad roligt! Då får vi gemensamt hoppas på bra väder och så... :) vart i landet gifter ni er gica?

• gica

snitte: Jag säger bara skaraborgsområdet tills vidare eftersom vi inte har förlovat oss än eller informerat våra nära och kära. Väntar på frieriet Ja, det är kul att vi är flera med samma datum. Då kan vi som du säger hålla tummarna för vädret gemensamt och "pejla" av med varandra hur långt vi kommit i planeringen ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4