2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Norrsken: Vad trist!! varför det? *tröstkram*
För att min sambo helt plötsligt ( !) kom på att det kommer att bli en fattig månad och då sa jag att vi får väl skjuta upp det då...
Hur vi nånsin ska kunna gifta oss eller ens förlova oss är ju ett mysterium, förstår inte vart pengarna tar vägen! Vi hade ut drygt 30000kr tillsammans den här månaden - mer än 10000kr mer än vi klarat oss på medans jag varit arbetslös under hösten!
Jag är halvvaken iaf.
Norrsken: Nej va tråkigt, hur kommer det sig?
Norrsken:
Du hann före med svaret.. va trist då! det är ganska skumt det där, oavsett hur mycket man tjänar så har man alltid lika mycket kvar vid månadens slut.
Nä, nu blir det snart natt. Eller morgon.
Helmborn:
Jo, sen är det ju iofs så att när man haft bara en lön att leva på så hamnar man lite efter med vissa inköp och så har det varit jul och så, men det känns ändå inte bra alltså!
~Norrsken~ tråkigt... :( hade ni många utgifter inför jul kanske... eller.... så har han köpt ringar för pengarna :D!!!! man kan ju alltid hoppas eller hur?
Norrsken: Ja men kanske stämmer snittes teori om ringar, det hade ju vart nått!
Nu ska jag gå och lägga mig, god natt på er tjejer!
Nix, inga ringar köpta...
Alltså jag blir tamejfan galen, hur i h*lvete kunde han prioritera en extra månadskostnad på drygt 1000kr för en dator i 24 månader framför att spara nån månad och kunna köpa förlovningsringar?! Grrr!
Nej, nu ska jag sluta gnälla. Sorry.
usch...
Håller fortfarande tummarna för ringarna... :)
tog ni inte beslutet om datorn tillsammans?
Förresten hur har ni alla brufar med gemensam ekonomi?
Jag och min sambo lägger ihop våra gemensamma inkomster varje månad... drar av alla utgifter, sätter in pengar på våra sparkonton och delar sedan lika på det som blir över så vi båda kan köpa mat osv,,,
Men mina vänner har mer... hans pengar och "deras" pengar... så betalar de lika mycket av utgifterna... men det blir då för en av mina väninnor att hon lever på 1000 kr i månaden och han har över 10000 hur gör ni???