• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

För oss spelar det nog inte så jättestor roll, men det är klart - ju billigare desto bättre

Vi har även funderat på att bara boka flygbiljetter till det resemål vi vill åka till och sen önska oss pengar i bröllopspresent. Beloppet vi får ihop i bröllopspresent får sen avgöra hur vi bor och hur länge vi blir borta

• Maggies

Det låter som en smart idé! Precis, ju billigare desto bättre, men samtidigt skulle jag vilja åka iväg en bra bit. Men det får man ju se. Om det inte blir en så dyr resa så kan man ju lägga lite extra på bröllopet (eller vice versa). Fast just nu känns det som "så länge jag blir gift så...".

• Pumpkin

Lucy_:
    Vart vill ni helst åka då, har ni pratat nått om det?

• Maggies

~Norrsken~: Vi har pratat lite om Karibien, nån ö där, så det går väl på 20000/pers isåfall. Själv då?

• Pumpkin

Oj, vi har pratat om så många olika ställen... Tobago, Maldiverna, Indien, Thailand, USA... Tror att det just nu lutar mest åt nått av dom två sistnämnda.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    vet hur det känns me pengarna o sådär... jag var så glad för att min sambo hade fått julbonus o pengar från extrajobbet men nu när vi kollade saldot på hans konto idag så hade han - hör och häpna - 14 kronor kvar!
    och då är det ändå typ tre veckor kvar tills vi ska få pengar nästa gång... jättekul.
    fast jag har ju min ring iallafall så jag ska inte klaga. men hade ju vart kul o kunna spara dom pengarna till bröllopet.
    jaja..

med bröllopsresa så ska vi göra så att vi bara köper flystolar. vi blir borta 3 veckor i thailand. först flyger vi till krabi och är där i två veckor och tre dagar och sen flyger vi därifrån till bangkok. där är vi sen i fyra dagar innan vi åker hem igen. vi ska betala flystolarna själva men ska önska oss pengar i bröllopspresent till uppehälle och sånt. vi räknar med att lägga ca 40 000 på alltihopa medräknat de pengar vi kommer få i present. så antagligen får vi lägga ut mer själva till uppehället för det låter lite för mycket att få hela 20 000kr ;)

ska bli kul att se hur bröllopsreseplaneringen blir för det är nämligen adam som har ansvaret för den;) hehe

• Pumpkin

Ina:
    Hur många ska ni bjuda?

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:

ca 80 pers.

• Snitte- 5/7-2008

Hello tjejer nu är jag på hugget igen... :)

Det där att önska sig pengar i bröllopspresent är rätt smart... :) Vi ska ju på kryssning i karibien :) wohoo. kosta vad det kosta vill ... nej inte rikigt men vi räknar med en kostnad på ca 50 000 så vi ska också önska oss pengar... även julen innan kommer vi önska oss pengar till bröllopet :)

InaHjärtarAdam: oooh modigt att lägga den planeringen i din karls händer :) hihi skulle jag aaaaldrig våga... :)

min m2b håller på att planera våran 4 års dag 11/1 nu så vi får väl se hur han lyckas med den först... :D

• Maggies

snitte: Vilka öar tänker ni besöka i Karibien? Eller bor ni på en kryssningsbåt? Hur länge blir ni borta? Årsdag blir säkert toppen för er.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4