2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Jahapp, då var Göteborg högaktuellt för oss igen då. Sambon har hittat sin dröm-doktorandstjänst så vi får väl hoppas att han får det
~Norrsken~ :
Klart ni ska komma till sveriges framsida!
vi kanske också flyttar till göteborg om ett par år. min sambo ska söka till sjuksköterskeprogrammet och han kunde tänka sej att gå det i göteborg :D
skulle dom planerna gå i lås så hade jag blivit överlycklig!!! tänk vilken lyx att få bo nära mamma!!
Helmborn2B:
Hehe, ja det kanske blir så Mitt enda problem är vintrarna, eller bristen på dom. Å andra sidan har vi ingen vinter häruppe i Skellefteå just nu heller, så det kanske spelar mindre roll
Gäller bara för mig att hitta ett jobb då
Helmborn2B:
vart i gbg bor ni?
Dom bor i Lerum, för det vet jag
~Norrsken~:
bra att du har koll :D
vart i göteborg ska ni bo om ni flyttar dit då? vi vill inte bo i stan. blir nån håla runtom, typ lerum eller olofstorp där hela min klan bor :D
Tja, vi anmälde oss på www.boplatsgbg.se idag och då la vi in västra delen av stan (Majorna, Slottskogen och Kungsladugård) som förstahandsval och Mölndal som andra. Så tydligen vill vi helst bo där nånstans
~Norrsken~:
har du varit mycket i göteborg?
om ni vill bo centralt så är majorna, linné, masthugget jättefint. likaså guldheden. lunden och där runtom är också bra områden tycker jag.
men mölndal är kanske lite off.. sen är det dyrare spårvagnstaxa dit också;)
Ina:
Jag har inte varit i Göteborg sådär jättemycket, men har i alla fall hunnit uppfatta Majorna som ett trevligt område Nån som däremot har varit mycket i Göteborg är sambon, han har nämligen bott där i 5 år. Så jag litar på honom och låter honom bestämma vart vi vill bo