• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Maggies

~Norrsken~: Jag är vaken... Nästan. En grej jag kom på som kanske är lite jobbigt när man gifter sig mitt i en skoltermin (för min del) är att det kan bli svårt att få in bröllopsresan. Kanske skulle man kunna vänta med den tills påsk eller andra lediga dagar istället. Jag vet ett lärar-par som åkte på höstlovet i november. Smart.

angelica79: Kan tänka mig att det blir mycket göra med så många barn. Men mysigt!

• Maggies

Ja just det, lärar-paret som jag skrev om gifte sig på sommaren alltså.

• Pumpkin

Lucy_:
    Önskar att jag kunde ligga och sova lika länge som dig på dagarna, borde nog börja plugga igen

Ja, det kan ju bli lite knepigt att sticka iväg mitt i terminen förstås... Såna problem har ju inte vi, men tankarna att skjuta lite på det finns där ändå. Tycker jag kommer på så lysande idéer hela tiden så jag vet inte vilken jag ska välja

• Maggies

~Norrsken~: Haha, ja, men grejen är att jag inte pluggar än. Då kanske jag skulle ta mig upp i lite bättre tid. Problemet är nog att kvällarna blir för sena. Okej, imorrn ska jag ta mig upp till åtta här. Hehe, vi får se hur det går.

Ja, det är svårt att välja den bästa idén!

• Pumpkin

Lucy_:
    Jag sitter här och väntar kl. 8 imorgon då

Usch så sugen jag är på att planera, prova klänningar osv. Och på att sitta och beundra min förlovningsring, som jag ännu inte har

• Helmborn2B

Hallå hallå! Nu är mitt "jullov" slut så nu är man tillbaka i jobbverkligheten igen. Lite småsegt går det...

Angelica79: Välkommen till tråden! Kul att vi blir ännu fler!

Norrsken: Vi funderar också på att först endast åka på någon slags weekend, typ till franska riverian, eftersom det inte finns så många roliga resmål under sommaren för övrigt och sen åka lååångt bort till vintern istället.

• Maggies

~Norrsken~: Ja, gör det. Nu måste jag ju bara skärpa mig!

Det är alldeles för jobbigt att vänta på allt. Men kul med planeringen. Det ska bli roligt att få involvera fler, tärna, värdpar och så. Jag kom på en sak! Du kanske får ett frieri nu till trettondagshelgen eller till alla hjärtans dag.

• Maggies

Helmborn2B: Hoppas att jullovet har varit bra i alla fall.

• Pumpkin

Helmborn2B:
    Franska rivieran var ju förstås en idé! Jag tänkte bara typ nån slottsweekend med spa eller så här hemma i Sverige. Eller kanske spaa i Åre och åka skidor - passar ju ett vinterbröllop!

Lucy_:
    I så fall hoppas jag på nu i helgen, det är ju jäääääääättelångt kvar till Alla Hjärtans Dag Inte orkar jag vänta så länge inte

Har ni bestämt tärna, bestman, värdpar, toastmastrar och sånt?

• Maggies

~Norrsken~: Bättre sent än aldrig, väl?

Vi har inte bestämt tärna, bestman, värdpar, toastmastrar eller nåt sånt. Har ett hum om vilka som skulle kunna vara värdpar och tärna, men annars vet jag inte.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4