• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Maggies

Såhär är det visst: Grammatik, Realia, Språkfärdighet, Engelskspråkig litteratur. Var tvungen att kolla.

• Pumpkin

Har själv läst Engelska A. Det är rätt skoj, i alla fall samhällsbiten

• Pumpkin

Realia? Vad är det?

Då har dom gjort om Engelska A sen min tid, eller så är det olika på olika skolor

• Maggies

~Norrsken~: Ja, det är ju en bra kurs att läsa om man har bestämt sig riktigt för framtida studerande. Engelska är alltid användbart.

• Pumpkin

Jo, det är en väldigt användbar kurs faktiskt!

• Pumpkin

Fast jag önskar nu att jag inte hade läst det, för jag skulle behöva den terminen med studiemedel i framtiden

• Maggies

~Norrsken~: Jaa, det är klart. Jag har redan klantat bort 4 veckor av studiemedelstiden, eftersom jag började läsa franska i höstas men hoppade av. Har du nån aning om vad du vill läsa då?

• Pumpkin

Har iiingen aning. Finns så himla mycket som är intressant... Jag velar mellan olika 4åriga utbildningar och 2åriga KY-utbildningar.

Eftersom jag inte kan bestämma mig så jobbar jag ett tag till

• Maggies

~Norrsken~: Nåt område som är speciellt intressant då? Jag vet, jag är likadan, men till hösten ska jag plugga. Jag gick natur på gymnasiet, så det kanske blir nåt inom det.

• Pumpkin

Lucy_:
    Jag läste också Naturvetenskap på gymnasiet, men vad hjälper det? Det ger ju en bara ALLA möjligheter i världen att söka i princip vad som helst

Nja, blir det KY så blir det nog personal-/löneadministratör. Annars är jag väldigt inne på samhälle, ekonomi, personal, friskvård och kost.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4