2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Såhär är det visst: Grammatik, Realia, Språkfärdighet, Engelskspråkig litteratur. Var tvungen att kolla.
Har själv läst Engelska A. Det är rätt skoj, i alla fall samhällsbiten
Realia? Vad är det?
Då har dom gjort om Engelska A sen min tid, eller så är det olika på olika skolor
~Norrsken~: Ja, det är ju en bra kurs att läsa om man har bestämt sig riktigt för framtida studerande. Engelska är alltid användbart.
Jo, det är en väldigt användbar kurs faktiskt!
Fast jag önskar nu att jag inte hade läst det, för jag skulle behöva den terminen med studiemedel i framtiden
~Norrsken~: Jaa, det är klart. Jag har redan klantat bort 4 veckor av studiemedelstiden, eftersom jag började läsa franska i höstas men hoppade av. Har du nån aning om vad du vill läsa då?
Har iiingen aning. Finns så himla mycket som är intressant... Jag velar mellan olika 4åriga utbildningar och 2åriga KY-utbildningar.
Eftersom jag inte kan bestämma mig så jobbar jag ett tag till
~Norrsken~: Nåt område som är speciellt intressant då? Jag vet, jag är likadan, men till hösten ska jag plugga. Jag gick natur på gymnasiet, så det kanske blir nåt inom det.
Lucy_:
Jag läste också Naturvetenskap på gymnasiet, men vad hjälper det? Det ger ju en bara ALLA möjligheter i världen att söka i princip vad som helst
Nja, blir det KY så blir det nog personal-/löneadministratör. Annars är jag väldigt inne på samhälle, ekonomi, personal, friskvård och kost.