2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Lucy_:
Jag vet faktiskt inte... Ska vi fortfarande ha vinterbröllop så blir det helt självklart endera häruppe i Skellefteå eller nere i Jämtland/Härjedalen där jag är uppväxt. Skulle det av nån konstig anledning bli ett sommar-, höst- eller vårbröllop så har jag ingen aning om vart det blir
Men tänk om vi flyttar, så roligt det blir med alla affärer under planeringen!
~Norrsken~: Ja, så roligt med affärer! Det blir toppen! Jag måste till Umeå för att hitta affärer, om inte längre bort. Det är spännande att planera.
Lucy_:
Ja, här finns det iofs några affärer men det finns ju inte så mycket. För mig hade det nog blivit Umeå, Sthlm och Uppsala till största delen, men flyttar vi till Göteborg behöver jag bara gå utanför dörren
~Norrsken~, Lucy_:
Ja, alla fem barnen är biologiska - men det har "bara" varit tre graviditeter - vi har TVÅ tvillingpar!
De första tvillingarna (Charlie & Jennifer) fyller 7 nu i januari, enlingen, Melinda är 4½ och de två sista (ligisterna..) Douglas och Oliver fyllde 2 i oktober!
Våra planer är ganska långt framskridna - jag gillar att planera i förväg.. hehe!
Jag har påbörjat inbjudningskortet - scrapbookar. Kyrkan är uttittad - blir till 99% Dalby kyrka - jag är uppvuxen där och tre av barnen är döpta där.
Då min mamma har en catering & lunchrestaurang - så står hon för både mat (kall & varm buffé), lokal och tårtan. Pappa står för transport (samlar på gamla bilar - så där är en del at välja på) och alkohol.
Min kusin går ut designerlinjen detta året och hon är tillfrågad om hon vill sy upp näbbarnas och tärnornas klänningar - hon ska fundera...
Så jag har en hel del hjälp - både praktiskt och ekonomiskt!
Hur långt är ni andra i planeringen då?
Nu ska jag iväg o handla till "ligisterna" - dvs mina barn!
Ha de gott!
Kramar / Angelica
angelica79:
Men gud så tufft med TVÅ tvillingpar! Det vill jag också ha! Eller vid närmare eftertanke så räcker det med ett par
Kul att ni har så himla mycket hjälp från nära och kära, det underlättar ju något enormt, både ekonomiskt och praktiskt
Du är inte ensam om att tycka om att planera i förväg, det gör vi allihop här. Många av oss har redan hängt här i drygt ett år faktiskt Jag är en av dom, och jag kan bara inte hålla mig ifrån den här sidan! Helt hopplöst
Vår planering står ganska så stilla just nu. Vi är inte förlovade ännu, men har bestämt oss för ett bröllop 2008, antagligen i februari eller mars. Färger för bröllopet är bestämt, och mycket annat är uttänkt i huvudet, men det viktigaste - såsom kyrka och lokal - har det inte beslutats nånting om än. Det beror lite på hur det blir med våra flyttplaner och så. Men så fort min kära lyckas böja på benet och erbjuda mig en ring ska vi besluta en hel massa, för det har jag bestämt
Uppdaterar listan igen - har öppnat upp min weddinganouncer... hehe!
InaHjärtarADam - Irina 22, Bor i Södertälje och gifter sig med sin Adam 24, 15:e December -07.
Helmborn2B - Camilla, 22, bor i Lerum och gifter sig med sin Anders, 27, 2 Augusti 2008. camilla-anders.weddingannouncer.com/
MsNordqvist - Angelica, 22, bor i Skellefteå och gifter sig med sin Lars, 27, vintern 2008. foreverandever.weddingannouncer.com
drömbrud - Joy, 18 , bor i Stockholm och gifter sig med sin Andreas, 19, 2 Februari 2008. joyochandreas.weddingannouncer.com
Snitte- Rebecca 22 bor i Karlstad gifter sig med sin Magnus 23 den 5 juli 2008
June20- Samantha, 26, bor i GBG ch gifter sig med sin Bojan, 26, 2a Aug 2008
Snart_FruL - Madeleine, 33, bor i Kortedala och gifter sig med sin Mikael, 33, den 8 Mars 2008
MrsNyberg2B - Åsa, 27, bor i Tranås och gifter sig med sin Peter, 32, 17 Maj 2008
blivandefruandersson08- therése,26 gifter sig med Daniel,27 (snart), våren2008 april el maj,Bor i vagnhärad
Brud 2008 - Sara, 21, bor i Göteborg och gifter sig med Henrik, 22, 20 juni 2008
kling2008.weddingannouncer.com
gica- Gica, 26, bor i Göteborg och gifter sig med sin Mr Right 29, sommaren 2008.
Lucy_ - Anna, 19, gifter sig med sin D, 25, troligtvis den 2 februari 2008
angelica79 - Angelica, 27, fem barn, bor i Eslöv och ska gifta sig med Richard, 28, 2 augusti 2008, www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/ eller angelicarichard.weddingannouncer.com/
Norrsken -
Ja vissa tycker att det är coolt med två tvillingpar (oftast de som INTE har TVÅ tvillingpar... hehe!) Men visst är det underbart för det mesta - dubbelt så mycket gos, pussar och allt det där goda av livet!
Vad ska ni ha för färger på bröllopet då? Vi är inne på lila (tärnorna ska ha ljuslila långklänningar), sommargrönt, elfenbensvitt och silver (vigselringarna blir i silver)...
Har precis beställt allt material som behövs till inbjudningskorten, på panduro.. Beställde en mängd olika saker i höstas, och nu har jag testat och vi har enats om en sort!
Jag har ju planerat hela tiden fast vi inte varit förlovade än... Men nu är det liksom mer officielt att planera.. Hihi! Jag friade till honom nu på julafton, så det är rätt så färskt ännu (han undrar väl hur jag hunnit planera såhär mycket sen julafton???...näe..han känner ju mig!)
Nu är det dags för kvällsmat här! See ya!
Kram / Angelica
angelica79:
Vi (eh, jag ) är inne på typ lime, creme och nån kall rosa/lila. Det är lite udda för vinterbröllop känns det som, dom allra flesta kör med rött, guld/silver och vitt, så då får vi vara lite annorlunda
Så härligt med en förlovning på julafton, det hade jag önskat mig. Men icke! Så jag får fortsätta vänta och hoppas på att det kommer snart, för han vill själv ombesörja den saken
oj oj oj vad ni skriver tjejer!!
Angelica79: välkommen! Vilken fin sida ni hade.
Norrsken: Vad kul att ni kanske kommer till Götet, en helt underbar stad!! (tycker jag som bor här)
Lucy: Vad kul att ni "nästan" bestämt datum.
Jag uppdaterar listan igen, vi har ju oxå bestämt datum
InaHjärtarADam - Irina 22, Bor i Södertälje och gifter sig med sin Adam 24, 15:e December -07.
Helmborn2B - Camilla, 22, bor i Lerum och gifter sig med sin Anders, 27, 2 Augusti 2008. camilla-anders.weddingannouncer.com/
MsNordqvist - Angelica, 22, bor i Skellefteå och gifter sig med sin Lars, 27, vintern 2008. foreverandever.weddingannouncer.com
drömbrud - Joy, 18 , bor i Stockholm och gifter sig med sin Andreas, 19, 2 Februari 2008. joyochandreas.weddingannouncer.com
Snitte- Rebecca 22 bor i Karlstad gifter sig med sin Magnus 23 den 5 juli 2008
June20- Samantha, 26, bor i GBG ch gifter sig med sin Bojan, 26, 2a Aug 2008
Snart_FruL - Madeleine, 33, bor i Kortedala och gifter sig med sin Mikael, 33, den 8 Mars 2008
MrsNyberg2B - Åsa, 27, bor i Tranås och gifter sig med sin Peter, 32, 17 Maj 2008
blivandefruandersson08- therése,26 gifter sig med Daniel,27 (snart), våren2008 april el maj,Bor i vagnhärad
Brud 2008 - Sara, 21, bor i Göteborg och gifter sig med Henrik, 22, 20 juni 2008
kling2008.weddingannouncer.com
gica- Gica, 26, bor i Göteborg och gifter sig med sin Mr Right 29, 5/7 2008.
Lucy_ - Anna, 19, gifter sig med sin D, 25, troligtvis den 2 februari 2008
angelica79 - Angelica, 27, fem barn, bor i Eslöv och ska gifta sig med Richard, 28, 2 augusti 2008, www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/ eller angelicarichard.weddingannouncer.com/
Norrsken -
Haha - här är det också mycket "vi" (Hrmm...jag då alltså..) som kommer på färgerna, matchande inbjudningskort, maten, och hur det i allmänhet ska se ut.. Men det beror faktiskt inte på att jag kör över honom - han är helt enkelt med på allt, för han har inte så många ideér själv att komma med och blir bara glad då jag är en sådan idéspruta som jag är! Hehe!
Det är nästan samma färger vi ska köra med - fast det blir ju ett sommarbröllop... Men det är nog mer den limegröna färgen (kanske liiite ljusare) änn sommargrönt (då tänker man nog mer på gräsgrönt va?), elfenbensfärgen (är ju också lite åt creme, och sen en ljus sidenlila färg... Plus att vi har silverringar på kortet, silverlim i kanterna och silvertryck - vilket det också blir på bordshäftena, vigselhäftena, menyerna och placeringskort...
Åååh - så tjusigt det ska bli! *drömmer mig bort*
*ler*