2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
~Norrsken~:
låter bra det :)
skulle jag själv bo inne i själva stan skulle det nog bli Redbergsplatsen och uppåt Lunden nånting. gillar områdena där och sen bor alla mina vänner där också.
de allra flesta som vill ha lägenhet i götet vill bo i majorna. det är fantastiskt mysigt men antagligen skitsvårt att få tag på lägenhet där om man inte köper. priserna är också rätt höga.
nä det får bli olofstorp för vår del:)
vill bo nära klanen så vi kan få hjälp med hus och barnpassning osv. min mamma går i pension om tre år så antagligen blir hon pansho lagom tills vi får barn. bra det för då slipper vi lämna den lill* på dagis. det är hennes dröm att få vara hemma med mina barn när vi jobbar. tur man kan ha :D
Ina:
Jo, tillgången på lägenheter i Majorna är lite sådär, när jag kollade idag så var det typ 3-4000 pers anmälda på en 2a i Majorna Som sagt, det är poppis
Vi får väl se var vi hamnar, vi kan naturligtvis tänka oss att bo i andra delar av Göteborg också, men när man fick välja första och andra så blev det så helt enkelt
Sikken tur ni har med din mamma, min mamma skulle aldrig få för sig att säga nånting sånt
Norrsken:
Vilken koll du har. Ja mycket till vinter har vi ju inte här nu, men den kommer väl nån gång. Jobb tror jag inte är något större problem, alla som jag känner har fått ett lätt som en plätt här.
Johanneberg är ett bra område också som ni borde söka i, ganska lugnt men väldigt centralt.
InaHjärtarAdam:
Som Norrsken sa så bor vi i Lerum, trivs jätte bra här. Det som är så bra är ju att det går jätte snabbt att ta sig in till stan och samtidigt så finns det lite här ute också som man kan sysselsätta sig med. Bodde i Landvetter innan och där var det himla trist. Har du många släktingar här ute eller?
~Norrsken~:
har du kollat upp www.bopunkten.se (tror jag det var)
jag fick en förstahandslägenhet därigenom på tre dagar. inte i majorna dock men ändå. enda kruxet är att man får lägga ut ca 3000 för att dom ska leta upp en bra lägenhet åt en.
Helmborn2B:
jo jag har en del, mamma & pappa, syster & hennes man + fyra barn och bror & hans fru och fyra barn till. så det är ett gäng;)
en kompis till mej köpte hus i lerum ihop me sin sambo nu för typ nån månad sen. dom trivs jättebra!
Ina:
Tack för tipset!
Helmborn2B:
Skönt att höra att det inte varit några problem att hitta jobb, man har ju ingen större lust att springa omkring arbetslös. Får se hur vi gör, kanske blir det så att jag inte flyttar ner förrän jag har ett jobb. Kanske borde börja söka jobb jag också nu, jag kan ju alltid tacka nej till eventuella erbjudanden om sambon inte får tjänsten. Men det är klart han får
~Norrsken~:
om du kan tänka dig att jobba som lärarvikarie och förskollärarvikarie kan jag fixa jobb till dej snabbt:) du skulle behövas imon typ. jag jobbade där förut och visst, det var jobigt emellanåt men väl värt det. jag älskade att gå till jobbet!
Ina:
Måste man inte ha nån slags erfarenhet eller utbildning för det?
Förhoppningsvis får en kompis pappa klartecken att öppna skola i Göteborg till hösten, så då får jag garanterat jobb där
Men jag ska nog börja söka lite nu ändå tror jag, för säkerhets skull
~Norrsken~:
du behöver ingen erfarenhet. det enda som behövs är ett papper på att du inte är straffad. beställer du på internet.
jag hade ingen erfarenhet när jag var där, inte ens gymnasiekompetens. behövde inte visa några papper på nånting! (kanske för att min mamma jobbar där och alla redan visste vem jag var)
Ina:
Nice. Då hojtar jag om det blir dags
Nu ska jag krypa ner i sängen, har varit helt slut hela dagen och bara väntat på att kvällen ska komma och sen när den väl kommer så går jag ändå inte och lägger mig NU är det DAGS!
Natti!