• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

snitte:
    Ja alltså det är inte bröllopet jag är orolig för, för lägre lön än jag har nu är typ omöjligt att jag får därnere och han kommer inte att ha ut så mycket mindre i månaden (men ändå något mindre, typ 2000kr). Det är mer sen, funderar på när JAG ska få tillfälle att studera utan att vi måste leva på mycket mindre pengar än nu. Hans utbildning sträcker sig ju trots allt över FEM år!
    Äh, jag vet att jag oroar mig i onödan, det finns många som klarar sig på mycket mindre pengar, men ändå

• Pumpkin

Nu vet nästan alla hans vänner om att Lasse ska söka doktorandstjänsten. Alla verkar superglada och jättepositiva och räknar kallt med att han får tjänsten

• gica

Hej tjejer! Såg att ni diskuterat värdar, tärna osv och jag har en fråga..

Jag har inte varit på så många bröllop(de flesta i vår bekantskap har gift sig i smyg), så jag känner att jag behöver få lite karhet i om man kan ha samma person som toastmaster och "vicevärd" om brudparet själv är värdpar och står för själva inbjudan? Är det rimligt att en person har båda dessa uppdrag? Hur tänker ni?

• gica

norrsken: Vad spännande! Ska hålla tummarna

• Pumpkin

gica:
    Ja, jag tycker att samma person kan vara både "vicevärd" och toastmaster. På många bröllop finns bara toastmaster, och då har denne just dom två uppgifterna

Tack för att du håller tummarna, det gör jag också

• gica

Norrsken: Tack! Då har jag fått klarhet i detta. Har ni funderat på vem ni ska ha som toastmaster? Känns som det bör vara en uttåtriktad person och någon som finns i ens närhet som gillar att planera bröllop.. Tänker på en vän till mig men är rädd för att hon inte vill åta sig uppdraget själv och då vet vi inte riktigt vem som skulle kunna vara den "andra" personen.

• Pumpkin

gica:
    Jo, vi har nog mer eller mindre bestämt vilka som ska vara toastmaster och toastmadame. Båda två är väldigt utåtriktade och har inga problem med att prata inför folk

• Cia-bruden

Hmm...här kanske jag kan skriva några rader.
    Ev. blir det bröllop sommaren 2008. Är långt ifrån bestämt ännu med tanke på att det bara var 3 dagar sen min älskade gick ner på knä och friade

• Pumpkin

Välkommen Cia-bruden!

Klart du ska hänga här med oss Berätta gärna om dig själv, era planer och hur frieriet gick till. Om du vill alltså

• Cia-bruden

Norrsken,
    Uj det var inte lite jag skulle skriva
    Kan ju börja med att presentera oss lite grann ialla fall.
    Jag är 26 år och sambon 30. Vi träffades på nätet för ca 1 år och 4 månader sedan

Frieriet skedde på nyårsafton och gick till såhär:
    Det var innan vi fick gäster.
    Sambon bad mig sätta mig ner på en stol, jag skulle få smaka på nåt gott.
    Sen kommer han med två glas champagne och ett paket. I paketet ligger en jättefin tröja som vi såg på stan för några dagar sedan.
    Sedan säger han att han har en överraskning till. Plötsligt så går han ner på knä och säger några väl valda ord.
    Tårarna börjar rinna och jag svarar självklart ja!

Är det nåt mer ni vill veta så är det bara att fråga

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4