2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Jag har just kommit fram till att om vi bjuder vår närmsta släkt (familjerna plus kusinernas familjer) och nära vänner så går antalet upp mot 90 pers! Det går ju lite dåligt att bara bjuda vissa delar av släkten också. Hm, måste fundera över det där. Egentligen vill jag inte ha så stort bröllop. Blir det såhär många så är det stort...
Lucy_ - sådär blev det för oss också. Så nu har vi bestämt oss för att bara bjuda de allra närmaste familj och vänner och har kommit ner till ca 30 vuxna och 8 barn. Det känns bra för oss och vi vart väldigt lättade när vi kommit fram till att vi ville ha det så i stället... Nu känns det liksom överkomligt och inte lika mycket "måsten".. Men det är ju klart olika hur man vill ha det..
Vi var i helgen och kollade in lokal. Vi blev helt kära i den och dessutom fick vi bra pris, ca 400 kronor per kuvert (mat, dryck, lokal, personal och brudskål). Så vi tänker allt boka den nu, så är det klart med det sen... Vi lär väl få anpassa vigselplats/kyrka efter lokalen.. :)
MrsNyberg2B: Jag vill gärna ha ett ganska litet och internt bröllop, inte med en massa släkt som jag inte ens känner. Dessutom vet jag att blivande svärfar inte är så sugen på nåt stort heller, så då kan man ju passa på att glädja honom också. Detta ska diskuteras med fästmannen!
Så roligt att ni har hittat en bra lokal förresten! Kul!
Vi ska också ha ett ganska litet bröllop, ungefär 50-60 personer. Lite för många för min smak egentligen, men det är nästan omöjligt att skära ner mer, då vi bara bjuder släkt ut till kusiner (dvs samma släkt som kommer på vanliga födelsedagar osv) och de allra närmaste vännerna...
Vi kände väl likadant, dessutom har min blivande en liten släkt medan jag har en stor - vilket har lett till att jag har en bunt kusiner som inte jag egentligen vet vem det är, och som inte vet vem jag är heller... Det var svårt att dra gränsen vid "vissa kusiner" så alltså har vi struntat i det helt. Nu är vi nöjda - och glada - över lokalen.. Ska lägga in lite bilder på familjeliv så kan ni få se..
MrsNyberg2B: Vad heter du på familjeliv? Skulle gärna vilja kolla.
...och här kommer en länk: www.familjeliv.se/krypin/vaniljbullen/galleri.php
Såg helfint ut. Mysigt också!
snitte: Hur ser din tiara ut? Och vad har du köpt den? Tar gärna emot tips!!