• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

snitte:
    Vad har du för ring då? Jag har redan valt ut vigselring, den kommer passa perfekt till förlovningsringen!

Badkläder var faktiskt inget problem för mig i somras, jag var in till en butik i Sthlm som heter Details och där hittade jag den snyggaste bikini jag nånsin ägt - i min konstiga storlek! Älskar den verkligen och eftersom jag lagt ner lite extra pengar på den så kan man ju förvänta sig att den håller lite längre också
    Just när det gäller att shoppa underkläder så önskar jag att jag bodde i Sthlm, för där har jag inga problem att hitta - där finns ju alla möjliga butiker.

• Brud 2008

Norrsken: Jättesnygg ring, påminner om den jag ska ha som vigselring :)

Badkläder är fruktansvärt, jag menar trosorna är inget problem, men BHn... Jag har letat i flera år efter en som verkligen sitter bra, och som är snygg. Och jag har ändå 80C, det tycker jag är en rätt "normal" storlek som borde finnas, men av någon anledning så har inköparna fått för sig att alla som har den storleken vill ha en minimal trekantsbikini utan något som helst stöd... funkar inte riktigt med mina bröst

• Pumpkin

Brud 2008:
    Jag tycker det brukar finnas många snygga bikinis med stöd i den storleken? Har du kollat typ Cubus? Dom hade skitsnygga i våras/somras. Annars tycker jag definitivt att du ska prova att gå in i en "riktig" underklädesbutik och kolla där, eller om du besöker Sthlm gå raka vägen till Details!

• Brud 2008

Tack för tipset, jag har mest kollat hos de vanliga affärerna (typ kappahl och lindex) och i sportaffärer...
    Hur är priserna hos details? Vi kanske ska åka till stockholm snart, och i så fall hade man ju kunnat titta in där...

• Pumpkin

Tja, priserna är ju något dyrare än H&M, KappAhl och Lindex, men man får ju grymt mycket bättre kvalitet och passform, BHar som håller i en halv evighet! Och så grymt dyrt är det inte heller. Tror jag betalade 400kr för min senaste BH där och bikinin kostade väl 600kr sammanlagt för trosa och BH. Kolla den här sidan för mer info om Details: www.details.se

• Brud 2008

Ja, det var ju inte så farligt, det finns ju de som kostar flera tusen... Min svägerska köper bara svindyra underkläder, typ 1000-1500 för en BH, och riktigt så rik känner jag mig inte
    Jag får kolla in den affären när jag kommer till stockholm!

• Pumpkin

Nej, så mycket pengar har inte jag råd att spendera heller, även om jag gärna skulle vilja ha dom pengarna. Nån gång i framtiden kanske Men det som är bra med Details är att dom har i dom flesta prisklasser, så det finns typ nånting för alla

• Pumpkin

Nu har jag hittat en bild på den underbara Pronovias-skapelsen jag såg i You and Your Wedding! Gå in på www.pronovias.com och klicka på Glamour i menyn till vänster. Av dom bilderna är det den vänstra tjejen på bilden till vänster på den undre raden. Halterneckklänning med en rosett under bysten och massa tyll till kjol. Kjolen är som sagt inte perfekt, men livet älskar jag!

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan. ska tipsa min syster om den sidan också. Hon måste ju också ha en bikini med stöd i så man kan dyka osv... men som du sa brud 2008 så finns det ju bara mängde av mini bikinis i trekantsmodell...( det kan ju jag ha iochförsig så jag klagar ju inte men... :P ) Men att gå med syrran på stan och hon blir typ mer och mer deprimerad är ju inge kul.. :(

Här är våra ringar: http://www.vigselbutiken.se/es/navbar.asp#

Tar tacksamt emot tips på vigselringar.. har en mssa funderingar i min data "bröllopsmapp" hemma men nu sitter jag på jobbet och är "låst" :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4