• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

Jag skulle vilja gifta mig nu i februari, men det går ju bara inte - vart skulle vi få pengarna ifrån?!

• Maggies

Jag vet, det är så mycket med det ekonomiska som är problemet. Tänker ni ha ett stort bröllop?

• Pumpkin

Stort och stort. Vad är stort?

Vi har suttit och kollat på gästlistan några ggr och det är lätt att det kryper uppemot minst 80 personer, första utkastet var till och med på 120 personer! Det är mest min sambo som har svårt att skära ner på "sin" del, men runt 80 personer tycker jag är helt OK. Sen ska det ju vara kyrkan, klänningen, blommorna, trycksakerna, den fina lokalen, maten, alkoholen, RINGEN osv osv, så det drar ju iväg. Mellan 60-80000kr tror jag vi hamnar på till slut, exkl resa

• Maggies

Ja, det var ju en bra fråga. Vi funderar nästan på att bara ha med familjerna och kanske nån nära vän sådär. Det skulle vara skönt att inte vara så många tycker jag. Plus att det inte borde bli så dyrt då. Så länge man känner att man trivs så är det ju bra iaf.

• Pumpkin

Ja, huvudsaken man gör som man själv vill! Jag har alltid drömt om ett hyfsat stort bröllop där alla mina nära och kära är med, så då ska det bli så

• Maggies

Härligt att du vet hur du vill ha det! Jag ska hålla tummarna för dig på nyår förresten.

• Pumpkin

Hehe, tack Men nyår tvivlar jag på att det blir... Större chans med trettonhelgen i så fall

• Maggies

Okej, då håller jag tummarna för det.

• Pumpkin

Tack tack, det gör jag också

Nej, nu ska jag bege mig härifrån jobbet och knalla iväg till underklädesaffären och prova lite BH:ar. Inte lätt när man har en "udda" storlek

• Maggies

Lycka till med provandet och hoppas att du hittar rätt.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4