2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Hej
Msnordqvist:
han ska börja jobba på en stor fabrik med en massa plåt och sånt... haha jag fattar inte så mycket utav det där... jag vet bara att han kommer komma hem kolsvart.. :) så han får va kvar på jobbet och duscha... hihi
bara en undran... Nordqvist... är det namnet du kommer heta efter vigseln? jag går och övar lite smått med mitt "nya" efternamn och håller på att öva ny autograf m.m... hihi
härligt med en mysig nyårsafton... förr firade jag alltid med kompisar och så men det hade vart mysigt att fira med sin älskling....
här kommer 3 bra tips varför man ska gifta sig vintertid... ( nu ska ju jag gifta mig mitt på sommaren men många av er funderar ju eller har bestämt sig för vinterbröllop... :)
1. Det är inte lika väderkänsligt. Ett sommarbröllop med dåligt väder är ingen hit... men vem bryr sig om vintervädret? Och snö är mycket vackrare än regn..
2. Det är häftigare att åka på smekmånad under vinterhalvåret. det är ju då man behöver det som mest :)
3. Folk är inte lika uppbokade och många gånger är det billigare...
så.. varsågoda... läste dem i en bröllopstidning jag sitter och bläddrar i :)
snitte:
Nej, Nordqvist är mitt flicknamn - därav MsNordqvist (fröken Nordqvist ). Fast nu funderar jag på att byta nickname, börjar bli ganska trött på det.
Så, nu har jag bytt
okey... :)
Norrsken... vad fint det var :)
Jag är så van vid mitt nick så jag kommer nog heta det tills jag är gift... :) då får jag välla byta till fru Lindahl eller nåt:)
snitte:
Ja, jag gillar det skarpt, känns helt rätt
Åh, Lindahl är ju jättefint! Jag tycker alltid att alla andras efternamn är jättefina Själv blir jag Fru Nordqvist-Bergström
Hihi ja men visst är det kul att höra vad andra heter.. :) Lindahl blir en sammansättning av våra nuvarande efternamn så det känns också jätte bra :)
snitte:
Men får ni ta det då? Det är ju ett befintligt namn menar jag?
ja, jag forskade lite och eftersom det är ett så vanligt namn får man ta det... det är skillnad om det är ett von XXXXX namn hehe