• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • gica

Har ägnat en stund åt att läsa på era hemsidor. Vad fina dem är och vad kul att få lite information om dem man pratar med =)

Lucy:
    Hur tänker ni kring val av datum? Tycker det är svårt! Vi har tänkt oss sommarbröllop men å andra sidan kan det ju finnas en risk att många är bortresta då?

• Pumpkin

gica:
    Sommarbröllop är ju vanligast, så nog kan ni ha det. Va bara ute i god tid med inbjudningarna om ni gifter er i semestertider

• Maggies

gica: Jag tycker det är jättesvårt. Jag är inställd på sommarbröllop, och nästa år är för tidigt, men 2008 känns som en evighet bort! Därför har jag klurat lite på vinterbröllop också. Men då är det ju så kallt, plus att det inte blir så vackert med ett väder som det vi har nu. Iofs kan man aldrig vara säker på sommarväder heller. Så det är svårt. Ett plus med sommaren är väl att många har ledigt då och kanske kan planera in bröllop. En vanligt helg kan vara svårare, och att man då också är begränsad till just helger i val av datum.

Oj, nu har jag skrivit mycket. Det ska nog gå att välja ett datum i alla fall!

• Maggies

Jag skrev förresten inte heller så mycket på listan, vill inte avslöja var jag bor riktigt, eftersom det är ett litet ställe.

• gica

Lucy:
    Jag tänker också som dig, vill ha ett sommarbröllop men det känns väldigt långt bort till sommaren 2008. Denna sommar går inte, då prästen som sagt alltid är inbokad för ett år framåt *synd* .. så det tidgaste datum som ev. går att boka är väl någonstans på försommaren, kanske ett pingstbröllop? Men så är det ju det här med vädret.. vill gärna ha utomhusfotografering och då kanske juli/aug är bäst ur vädersynpunkt. Känns som man kan vrida och vända på detta hur mycket som helst =)

• Pumpkin

gica:
    Tänk på att för att få dom bästa fotografierna så bör det INTE vara strålande sol ute, faktiskt

• Maggies

MsNordqvist: Åh, kan vara bra att veta det om fotografering.

gica: Själv är det nog det ekonomiska som spelar in också, plus att jag är rätt ung. Vet inte hur omgivningen riktigt kommer att reagera om jag säger att vi ska gifta oss till sommaren. Men det hade varit kul. Funderar lite på december nästa år också. Det finns ju så mycket för- och nackdelar med både sommar och vinter.

• gica

Ms Nordqvist:
    sant!! Hmm, ännu mer att fundera på ;)

• Pumpkin

Lucy_: Jo, det kan vara bra att veta

Själv SKA jag ha vinterbröllop - så det så! En vacker februaridag drömmer jag om, med gnistrande pudersnö och nåra minusgrader

• Maggies

MsNordqvist: Så kul att du har bestämt dig. Då kanske du kan peppa mig till att vinterbröllop är bäst (så kanske jag kan gifta mig tidigare än planerat )

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4