• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Carma07

Linum: Visst underlättade det. Vad roligt med nya stämplar. Är också sugen på att köpa nya, men det får snällt vänta.

• TezzAmore

Jag har faktiskt köpt några nya stämplar! Två med god jul och en med grattis. Sedan dagen efter skulle jag köpa lite annat då hade de fått in en superfin stämpel som jag inte kunde låta bli att köpa! Den är ca 8x8 cm och förställer en stad i snö! Jag blev helt överlycklig! Jag tänkte inte köpa så många stämplar, men det är ju så roligt! Jag får nog börja köpa omonterat! Va behöver man köpa för grejer förutom själva gummimotivet?

• Carma07

Tezz: Om du köper omonterade stämplar behöver du ett "EZ-mount" (skumgummit) som du monterar stämpeln på och sedan behöver du akrylklossar att "fästa" stämpeln på medan du stämplar. Den kostnaden sparar du in på kanske fyra fem stämplar.

• Carma07

Tezz: Den stämpeln du skriver om med stad i snö tror jag att jag har sett. Den är jättefin.

• Linum

Doppa saxen i diskmedel innan du klipper i ez-mount ... *fniss*

• TezzAmore

Behövs det någon speciell sax för att klippa i stämplen?

Var köper man sånt? Panduro, internet?

Tack för alla tips! Jag är frälst!

• TezzAmore

Oj, alltså inte klippa i stämpeln utan i skumgummit!

• Carma07

Tezz: Det går bra med vanlig sax. Förstår att du är frälst. Och det är bara början, det blir bara värre och värre. Det kommer en mässa fram i vår. Tipsar dig längre fram och försöker lura med dig. Då snackar vi himmelrike för stämpelfrälsta.

• TezzAmore

oj, oj, OJ! *darrar av förväntan* Självklart följer jag med!

• Ab fab

är stämplar smittsamt suckar avundsjukt- det var så snygga grejer ni hade med er förra fikan. ser fram emot pysseldagen i januari!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?