• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Carma07

Har inte heller varit där sedan det blev Hard Rock Café. Har de ändrat mycket på inredningen eller känner man igen sig?

• TezzAmore

Carma07: Vad tänkte du på? Tänkte du på om de har kvar liknande inredning som på gamla Harley´s (eller va det nu hette som låg där förr)

Hard Rock Cafe har ju samma tema över hela världen. Jag har varit på HRC i både Lisabon och i London och det gememsamma med inredningen är musikprylarna I London hade de mycket från Beatles, som tex. signerade skivor och gitarrer på väggarna. Sist jag var på HRC i Göteborg hade de bla. Bröderna Herreys gyllene skor! Haha! Nått som jag tyckte var roligt att titta på var att de hade Madonnas korsett från någon turné. Vad jag har förstått så turnerar alla kändisgrejer världen runt!

• Carma07

TezzAmore: Jag tror jag tänkte mer på själva lokalen. Men jag märker väl det iof när jag kommer dit. Man lär nog se vart baren är ändå Det stämmer, inredningen är ju ganska kul. Har varit på HRC när jag tänker efter i Mombasa om jag minns rätt. Och även i Tyskland. De har väl lite mer hamburgerstuket på maten,va?

• TezzAmore

Carma07: Ja, det är hamburgarstuket på maten. Va häftigt att ha varit på HRC i Mombasa!

HRC finns lite överallt nuförtiden. Det första är ju i London. Sedan fick alla större städer det. Nu har ju tom. "lilla" Gbg det! Jag köpte en t-shirt i Lisabon (som ju är Portugals huvudstad) och en dag när jag var och handla frågade kassörskan mig, "finns det ett Hard Rock i i Lisabon?" Jag svarade då "ja, jag köpte ju tröjan där" Då säger hon "jo, men jag trodde att det var en piratkopierad tröja..."

Nu kan jag skratta åt det, men då blev jag lite irriterad! Jag borde sagt till henne: "Lisabon är ju en huvudstad och om tom. Göteborg har HRC så har väl för tusan Portugals huvudstad ha ett"!!

Alltid lätt att vara efterklok! Hehe!

• TezzAmore

Ber om ursäkt för jag ser att jag stavat som en groda i förra inlägget! Hahaha!

• Linum

hmm... det här genralpuckot visste inte att Hard Rock är gamla Harleys... Är det nåt mer jag har missat... Senast jag var där var när jag bodde i Göteborg första gången, och då hette det Harleys.

*tjohoo*

Jag har förresten köpt mig en ny bröllopstidning idag. Recension kommer sedan.

• TezzAmore

Linum: Vilken tidning var det?

• Eizpeiz

hade gärna hängt på, men ska på avskedsfest kl 19 den 27...

• Carma07

Eizpeiz: Vi lär nog träffas fler gånger. Du kan hänga med då

• Rottan

Hej Linum!

Jag tror att jag känner till lokalen, ni har bokat er bröllopsfest på...Den ligger väldigt nära vattnet, om jag minns rätt.

Min svärmor hade sitt 60-årskalas där, så fint på kvällen, jag kan bara tänka mig med lite marschaller till...mmmmmm...
    Att ha en lokal nära vattnet, är ett stort lyft...

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?