• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

fniss.. jag vet inte vad jag missar... fniss fniss..

Sörlänningar är snälla och trevliga.. och särskilt vi! Jö!

• Telemarkgrrl

Vad ÄR det där maartensfirandet egentligen?? Är det som Mårten Gås i Skåne fast ni dricker älgblod istället för gåsblod?? Ja, jag vet inte jag, ni är så barbariska ni där ute i landsändarna.

• viktualia

maarten är en dialektal variant på ordet "marknad". i Värmland gillar man att ställa till med jättestora marknader, främst i mindre städer/orter. Det blir en folkfest och tydligen äts det kålsoppa....

...själv har jag aldrig deltagit men får berättelser om detta från min värmländska omgivningen.

• Telemarkgrrl

Folkfest och kålsoppa i samma mening ... jag förstår inte?!

• viktualia

äsch... du får väl läsa några poäng etnologi med särskild inriktningen på seder, bruk och cermonier... ha ha ha ha ha

själv är jag verkligen USEL på att ta del av den typen av folkfester.. håller mig undan ALLT som liknar sånt.. inte min grej...

• Telemarkgrrl

Hahaha, ja man kanske skulle ta en liten kvällskurs.

Nu är det nåt jämrans konsultföretag som har ställt fram en stor skål med lösgodis här, fattar dom inte hur fatalt det är? Jag är så svaaaaag på måndagar.

• viktualia

själv har jag en minipåse med brända mandlar.. FÖRSÖKER att inte äta upp alla på en gång... *svåris*

vad FLITIGA de andra måste vara... de har ju rymt från tråden... tur att du är här Telestubben!!!

• Telemarkgrrl

Ja, jösses, dom måste jobba så svetten lackar.

Jag är här och har NOLL koncentrationsförmåga på arbetet. Min gynekolog ska ringa idag och ge svar på ett sånt där cellprov jag har tagit (har redan tagit ett och det visade på nåt skumt), jag vill att hon ska ringa NUUUUU. Tänk att det ska vara så jäkla svårt för telefonen att ringa när man tittar på den. Har provat att stoppa in stora feta kolor i munnen för när man gör det i vanliga fall så ringer ju telefonen men så icke idag. Men det är ett trevligt försök iallafall.

Brända mandlar - är du säker på att du inte smet iväg på den där marknaden ändå? Var köper man annars brända mandlar?

• viktualia

Brända mandlar finns bland naturgodiset på min Ica!

jag är HELT säker att jag inte var på marknaden... befann mig ju i min barndomsstad i helgen och där är det dåligt med helgmarknader!!

jobbigt med cellprovsjox... och VAD jag avskyr att sitta och titta på telefoner som inte ringer.. hoppas hon hör av sig snart!!!

• Telemarkgrrl

Åh tack gulliga du!! Hoppas också att hon ringer snart. Det är med telefoner som mjölk på spisen, det händer ingenting förrän man vänder ryggen till.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......