• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • elora

Jag hoppar på ;)
    Börjar bli rätt trött på att fixa vid datorn då man mest surfar bort tiden hehe...

:D

• Elsie76

Vad har ni kvar på todolistan?

• JennyS

Hur går det för er 30:e september-brudar...?

• prinsessanseptember

Jag vaknade igår morse med en igensvullet öga och såg inte klok ut!!! Panik, men har nu fått pencillin som jag ska äta fram till dagen innan bröllopet och svullnaden har redan börjat gå ner så jag tror att jag kan andas ut! Sen har jag precis upptäckt att klänningen måste sys in men det ska nog inte vara några problem. Så förutom dessa två problem så känns det som att jag har läget under kontroll :o)

• JennyS

Själv har jag fått lite småfinnar som ploppat upp, jag som aldrig har finnar annars!!Har börjat bli riktigt nervös nu också. Var och provade klänningen en sista gång idag och skakade så mycket i händerna att jag knappt kunde knäppa skorna. Hur ska det då gå när det är på riktigt? :)

• lingonben

En till här. Kvar på göralistan? Eh... det får inte plats här... Vi tyckte väl att vi började få det mesta på plats- tills ågår då vi skrev en jätte-mega-massor-lång lista som aldrig verkar ta slut. När ska vi hinna allt och vi åker dessutom hemifrån och ut på landet med släkt och familj, några dagar innan bröllopet, så nu gäller det att ligga i fram tills dess. Spännande, men oj så mycket.

• JennyS

Vart gifter ni er någonstans?
    Vi bor i Sthlm, men gifter oss i Värmland eftersom min blivande kommer därifrån.
    Jag tror att vi kan bocka för det mesta på To do-listan. Vigselprogram och festprogram är det största vi har kvar. Det mesta är egentligen klart där också, men eftersom vi träffar prästen först nu i helgen så har vi inte riktigt kunnat göra klart allt. Ska även åka en sista gång till Herrgården och dessutom hinna med att träffa frisören för en provuppstättning.
    Lovar att jag kommer att gråta redan nu på övningen i helgen ;)

• lingonben

Vi gifter oss i Kågedalens kyrka utanför Skellefteå och vi bor i Umeå (så har vi täckt in större delen av landet på en gång tänkte vi).
    Mest småsaker som är kvar för oss också, men allt tenderar att ta längre tid än man tänkt sig och många bäckar små...
    Vi ska ha buffé med en massa mat och somliga är barn och andra är vegitarianer, så här ska skrivas massa små söta skyltar, och vigsel- och festprogrammen är int ehelt klara, barnvakterna till festen får vi inte tag på och så måste jag ju ha en bandlös bh under klänningen också... ja lite sådant :)

Herrgård, det låter härligt. Vi gör det enkelt och tar församlingshemmet vid kyrkan, men riktigt fin och bra måste jag säga. Och kyrkan också. Känns bra.

• Elsie76

Vi ska repa på måndag med alla inblandade, gifter oss borgerligt så det har varit extra mycket att göra med att sätta ihop en personlig ceremoni med musik och dikter etc.
    Festprogrammen så gott som klara, och idag shoppade jag allt snacks till efterfesten. Längtar!

• lingonben

Jaha, så var man sittandes här igen då, som om jag skulle ha tid med det... men i ärlighetens namn, det är skönt att sitta här och andas en stund och läsa om alla som är eller har varit i min situation. Situation, det låter allvarligt... nej, nu ska man iväg och kanske man skulle unna sig ett frisörbesök idag? Fräsha upp sig lite. Så får det blir. Kul kul.

Elsie76: Genrepa lugnt. Vi gör inte vårat förrän just dagen före då vi inte gifter oss i stan där vi bor. Blir litet hastverk kanske men tja, prästen får väl vara och dra och slita i oss sedan om vi bara går åt fel håll hela tiden under vigseln. Ha ha, kommer att vimsa omkring som en yr höna framme vid altaret.

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?