• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Ska vi inte vänta till imorgon för att se om vi klarar 4000 gränsen? :D

• Snart så....

Oj vad nojjig jag kommer vara den 11:de helgen, ska ju ha BIM då

• Lapinette

Moppy - du måste ju vara gravid om det fortfarande är plus.

Själv har jag lugnat ned mig och känner mest för att strunta i att försöka bli gravid då vi har bokat vår Afrikaresa. Kan börja försöka igen i vår ...så barnet kommer i början på 2008.

• Bröllopstokiig

Jag är med den 11e då lär jag ju redan ha fått mensen! Grrr
    Mig spelar det ingen roll om vi kör på lunch, brunch eller middag.

• Magda78

Moppy mina graviditetssymptom har som sagt inte varit så jättetydliga man vet ju liksom inte vad som är inbillning, något helt annat eller riktiga symptom!

I början hade jag mensvärks smärtor i magen, det är visst växtvärk när livmodern börjar växa. Det känner jag inte så mycket längre, det känns inte som mensvärk i alla fall om jag känner något nu. Jag tränar ofta och är väl ganska vältränad men kände mig helt plötsigt helt svimfärdig och flåsade som aldrig förr på ett spinningpass. Brösten är ok (väntar forfarande på att de ska bli läckra men onda bomber) men bröstvårtorna har varit superkänsliga, har till och med vaknat på natten om täcket skavt eller om jag legat på mage! Jag har haft dålig aptit, är småhungrig hela tiden men är inte sugen på nånting och när jag äter får jag knappt i mig något. Har hittills gått ner (!!) 2 kg. Kött har verkligen inte varit någon hit. Jag har inte spytt förutom en gång när det blev för mycket skum i munnen under tandborstning. Överhuvudtaget känns det som att det är väldigt lätt att spy eller få en hulkning tex när man sväljer en för stor tugga eller hostar. Tröttheten har varit värst, även om jag sover 10 timmar är jag ändå ett vrak dagen efter. Men det hoppas jag blir bättre nu. Andra krämpor är att jag är SÅ hård i magen att varje nr 2 omgång på toa är som en miniförlossning bara det! Och kissar ofta gör jag också. Har även tidiga foglossnings känningar i svanskotan, särskilt efter träning eller långa promenader men det är ju inget farligt och jag hoppas att det inte blir värre.

Men allt detta ovan har gått i perioder och vissa dagar har jag känt/känner ingenting alls! Då önskar man sig lite krämpor. Jag ska inte klaga verkar som jag har haft det väldigt bra om man jämför med många andra som kräks hela tiden och inte kan gå pga foglossning.

Dina symptom låter helt normala tycker jag!

• nu är jag fruL

cicci: jag kommer också att ha fått mens då
    jag kommer dpck få den redan i helgen s min är vel klar då.
    Vi får tröstdricka ordentligt då och verkligen utnyttja att vi KAN dricka.

Hur är det med er andra från stcokholm, har ni ingen lust att träffa oss eller

• Liten med Mindre

Det skulle vara skoj att ses, men förmodligen är jag i Linköping 11 november. Har inte gjort klart alla resplaner än. Blir det inte av så vet jag ju vad jag ska göra istället. :)

• sockerbiten

Jag skulle gärna följa med någongång, men jag är ofta upptagen på kvällar och helger. Den 11 är jag hos svärföräldrarna i Halmstad.

• nu är jag fruL

feeeeeeeeeeeeegisar
    ja ja vi andra kommer ha trevligt i alla fall

• Liten med Mindre

Nu har det hänt - går och nynnar julsånger på jobbet! Attans, det är inte ens november än.

Så går det när man bor i Tyresö där de gräddar pepparkakor året runt. :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?