• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

PIPParkakor...var köper man dem :D

• sockerbiten

Vi hade bestämt oss redan innan vi började försöka få barn att vi skulle adoptera om det inte gick. Jag tyckte att det var ganska avslappnande att veta. Jag läste på nästan lika mycket om adoptioner som om graviditeter. Klart att jag allra helst ville bli gravid ändå, men det kändes bra att ha ett alternativ. Jag vill inte gå igenom ännu mer påfrestande väntan med ivf och sånt... Det finns ju så många barn som inte har någon.

• nu är jag fruL

ciici: jag trodde också att jag skulle blir gravid för länge sedan. Jag trodde att jag liksom min syster typ kunde bestäömma vilken DAG man vill bli gravid. Men nej...
    jag trodde aldrig att det skulle ta så här lång tid...
    Här missas ingen ÄL.

Det är otroligt svårt att tala om för sig själv att man inte ska stressa och tänka på ÄL...

• Liten med Mindre

Insåg precis att jag nog får mens den 11, så det kanske inte är skoj att åka bort den helgen. Har ju mått så kasst på sistone.

Fast det kanske är bra med distraktionen? Eller bara deppigt att besöka andras bebisar när mensen kommer trots alla önskningar, böner, sniglar och annat.

Får nog börja julbaka och mysa med saffransbullar och pepparkaksdeg. (Gjorde vansinnig goda bullar med vit choklad i förra året. Mmmm...drömmer mig bort en seg måndag.)

• Snart så....

cicciL: Ja det skulle nog vara den bästa julklappen just nu.

• nu är jag fruL

jag längtar ocks tills vi ska ses. Kan vi inte ses tidigt så vi hinner nojja rejält

Jag har BIM i helgen , fast jag vet redan att mensen kommer att komma

• nu är jag fruL

men mindre: om du inte ska bort. Kan du inte träffa oss då
    det kan vel vara bra om du nu är deppig över mens...

• Snart så....

Hahaha...jodå var ska vi träffas? Jag röstar för nåt ställe där vi kan äta och dricka..

Var är Koko?

• Snart så....

Nenne ska du inte pallra dig till stockholm och träffa oss? :)

• sockerbiten

Ett tips på saffransbullar är att använda romrussin istället för vanliga. Supergott! Fast man ska låta russinen ligga lääänge i romen för att det ska smaka något...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?