• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Therese33

nu är jag FruL: Jag förstår precis hur du känner det, försök (jag vet att det inte är lätt) att inte tänka på det hela tiden, man blir knäpp till slut..

• sweetstreet

En annan titel kanske kan vara

"Snigelägg - hur märker man det??"

eller

"Äggsjuka aladåber - hur steker man dem??"

eller

"Vansinniga fruntimmer - vad gör man åt det?"

eller

"Nojjiga fruntimmer - hur fredar man sig?"

• sweetstreet

eller kanske

"Sniglar, aladåber och vin - vilken bröllopsmeny!"

• sweetstreet

eller varför inte:

"arbetsmoral - vad är det... och varför??"

:D

• nu är jag fruL

nej jag vet att man ska koppla bort det och tänka på annat. Men när man har alla mens symptom sim finns såå är det inte så lätt att låta bli att tänka på att mensen symboliserar att man misslyckats IGEN!
    det blir så påtagligt...

• Liten med Mindre

Ååå stackare Sweetstreet! Funderar redan på när jag får gå hem.

Måste ta mig samman och styrketräna lite också - för att motivera att jag äter upp resterna av tårtan hemma ikväll. :)

• nu är jag fruL

sweet: MYCKET bra titlar allihopa
    man ska INTE skratta så häör mycket på jobbet

• sweetstreet

jaja, bara ni inte tar något med "pregnant..." så är jag safe eftersom ingen här på jobbet kan svenska!!! :D :D :D :D

Jättebra faktsikt!

Man kan glömma hela sighten öppen på datorn med all vår konversation utan att det spelar det minsta roll!! :)

• Liten med Mindre

Funderade just på det där med nojor. För min del handlar det egentligen bara om 1 vecka per månad som jag är säker på att jag inte vet om jag är med barn (hängde alla med där?).

Sen är det 1 vecka med menskänningar och därefter mens samt 2 veckor med väntan på ÄL. Och ändå är det den här "säkert osäkra" tiden som upptar majoriteten av hjärnkretsarna.

Mysko!

• sweetstreet

Mindre,

det är helt ok faktiskt. Att vara på jobbet alltså. Trots måndag. Har massor av saker jag tycker ska bli kul att göra faktiskt. låter käppt jag vet, men ibland är det skoj här. Ibland inte. Och man kan alltid pausa här på vår underbara tråd när det känns tungt!! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?