• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Godmorgon tjejer!
    Ser att ni varit aktiva. Jag har vait ute och rest och har inte hunnit läsa igenom allt...
    Liten update från ev gravida lilla jag. Tog test igen både fredag och söndag och var fortfarande gravid. Har lyckats tjata mig till ett VUL imorgon, egentligen ville de inte titta förrän nästa vecka, men vad jag måste ju få veta vad det är! Känns så konstigt att inte kunna vara glad över att vara gravid, vågar verkligen inte ta ut något i förskott.
    OM jag är gravid har jag räknat ut att jag är i vecka 7 nu, så hoppas de kan se ngt på VUL imorgon. Håll tummarna!

Kram på er alla!

• Moppy

Förresten, är det ngn i tråden som har erfarenhet av att ha fått missfall? Jag undrar hur länge efter ett missfall man testar positivt??

• nenne78

Moppy
    tycker det verkar skumt om du fortfarande skulle ha + och inte vara gravid. Håller tummarna för ditt VUL!

ÅÅÅåh snart är det BIM, hur ska jag orka vänta och inte tänka på det???

• Magda78

Hej Moppy!

(Jag var för länge sedan aktiv i tråden, läser fortfarande dagligen men har inte skrivit på många veckor.)

Jag plussade efter första försöket, "still going strong" är fortfarande gravid; gick nyss in i v 13. Jag kände precis som du en väldigt stark oro för missfall eftersom jag inte hade så jättemycket starka symptom. På min första inskrivning testade därför min barnmorska ett gravtest igen och sa att "jo det är ett plus men man kan visa plus flera veckor efter ett missfall" så det tröstade ju knappast. Tyvärr. Förra veckan på min andra insrkivning fick vi lyssna på hjärtljudet. Och det slog som attan! Puuuuuh vad skönt att höra. I veckan ska jag göra ett VUL och jag känner mig lugn inför det eftersom hjärtljuden lät bra. Hoppas det går bra på ditt VUL i morgon! Och lycka till till er alla som försöker, jag håller tummarna för er!

Kram från "drömmer också om att kunna klämma ner timmerstocks vaderna i ett par läckra stövlar...."

• Liten med Mindre

Ja Magda78 - vaderna lär ju knappast bli mindre de närmaste månaderna. :)

Men det kvittar ju förstås för oss som inte kommer i stövlar från början.

Vad skönt att hjärtat bankade på projektet. Grattis igen!

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    ciici: Vi har samma problem med stövlar hör jag. jag har ett par boots som jag köte i ny för flera år sedan, sktisnygga men jag kommer aldrig iväg till skomakaren för att sy in dom s jag använder som aldrig...

tråkigt att ni har varit osams usch det är ett problem det där. Jag kan också känna att jag "mjölkar" maken runt ÄL, jag vill enbart åt såsen. Men han vill ha barn lika desperat som jag så han är med på att bli mjölkad. Men det är inte en sån kul känsla.

Själv känner jag tydliga pms tecken och pre mensstruella känningar. Så mensen är på väg...
    VARFÖR kan det inte fungera?
    Vad gör vi för fel?
    Varför blöir vi inte gravida?

Den här gången var jag ju inte ens stressad
    usch det känns hopplöst

• Moppy

Magda78: Vad har du haft för gravsymptom? Jag känner nästa hela tiden att det drar och molar nere i äggstockarna/livmoderna. Är också tröttare än vanligt och har ont i ena (!) bröstet från och till....

• Snart så....

Jag har lite blandat, vissa stövlar är för små och vissa är på tok för stora. Har faktiskt hittat Ecco-stövlar som sitter perfekt och sköna att gå i :)

Jag är glad över att jag inte känner ett endaste smack just nu. Sist hade jag ju mardröms ÄL. Är lite undrade varför jag fortfarande har snigelslem??

Moppy: Håller tummarna för dig!

• nu är jag fruL

hejsan alla
    moppy: jag tror faktiskt att du är gravid. Jag tror inte att ett eventuellt missfall fortfarande skulle visa sig på gravtesterna. Utan du ÄR nog gravid

Tjejer förresten: vad sägs ska vi ses lördagen den 11 november? Vad sägs ska vi bruncha och sitta hela dagen och snacka skit och bli onyktra eller ska vi ses på kvällen?
    Jag är med på allt. Fast jag måste erkänna att brunch och bara sitta och dricka bira och snakca skit i timmar är en BRA grej i min värld.

Så vad säger ni stockholmsbrudar. är ni på?

Ska vi förresten skapa en ny trd redan idag eller vga vi vänta till i morgon?
    puss på er

• Snart så....

Jag är på den 11:de, kanske en sen lunch med vin? Lite tidigare än sist?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?