• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Engäst -inne på den här tråden så fattar vi!

Det värsta när man är gift och i den åldern jag är att alla runt omkring tror man ska få barn i handvändning. Lite jobbigt med pressen runt omkring även om jag försöker låta blir att bry mig.

Engäst - då var du ändå ung när du fick dina barn. Ska du gifta om dig (eftersom du är inne på BT)?

• Engäst

Nä, jag ska inte gifta om mig...just nu. Jag började missbruka denna sida förra sommaren då jag skulle vara gäst på ett bröllop. Sedan har jag blivit kvar då jag får en del sångjobb här.

• nenne78

jag var hemma hos en kompis på fest ikväll, hon + några fler skulle ut så jag tog bilen hem. Hade den som ursäkt för att jag inte skulle dricka ifall IFALL... Men så här kan man ju inte hålla på.... För man måste ju ändå fortsätta med sitt "vanliga" nuvarande liv. Men OM det skulle ha tagit skruv i magen så... dumtdumtdumtdumt. jag ska inte tänka på det så mycket. Fast då borde jag inte vara i den här tråden heller, för det gör ju att man funderar mer och skriver ner sina observationer vad gäller kroppens tillstånd och därigenom känner efter FÖR MYCKET. Men jag tror även att det är en BRA tråd också! Man behöver dela med sig av sina funderingar.

• Lapinette

Ahhh... trodde du var här och planerade liksom 90 % andra hysteriska. Själv har jag gjort detta klart (bröllopet) men nu är det barn vi försöker med och det är inte lika lätt som att planera ett bröllop. Vi hade en solist på vårt bröllop och hon sjöng och spelade flygel så mina vänner grät.

• Engäst

Lev som vanligt! Jag var rejält "dragen" då jag väntade första barnet, fattade inte hur man kunde vara bakis en hel vecka. Lill barnet är idag snart 14 år och helt "normal"

• Engäst

Lapinette:

Jag hoppas på att gifta mig ngn. Har aldrig varit gift. Drygt nu då jag ska benämna min "kärbo", "särbo"(avskyr det ordet), kille (för patetiskt), Jag vill kunna säga MIN MAN

• Lapinette

Engäst - vi (människor) blir aldrig nöjda. Du som inte är gift vill bli gift och vi här inne på tråden som inte har barn vill ha barn.

Jag hade ett alvarligt samtal med min man (fast då var han min pojkvän) för några år sedan då jag frågade honom om han kunde tänka sig leva med mig även om vi inte fick barn. Han ville tänka på saken...sedan återkom han och svaret var - ja. Låter sjukt men jag har aldrig tagit för givet att man kan få barn. Gifta sig kan man däremot göra ganska så lätt.

Jag njuter av livet för fullt fram tills jag vet garanterat att jag är gravid. Jag och mina man älskar viner och har hela klädkammaren full från vår flytt från Frankrike. Njuter av livet och försöker göra allt nu som jag vet kommer att bli svårt den dagen man har en liten bebis. Kan ju inte gå omkring och tänka och vänta för det kan ju faktiskt ta år.

• Lapinette

Engäst du blir säkert gift en dag och själv hoppas jag på ett sött litet, snällt barn. Nu är det sent och mannen har redan sagt godnatt och lagt sig. Ska följa efter honom.

Bonne nuit!

• Engäst

Bonne nuit!

Lycka till med allt!

• Drömma

Har läst delar av den här lååånga tråden (det tar så´n tid att plöja igenom hela...). Fastnade vid snajgelslajm-delen och undrar om nån orkar förklara i repris. Har som sagt inte läst allt men fattar det som om man först får snigelspår och sen klumpar och då är det ÄL. Läste ngnstans att man har ÄL mellan 10-16 dgr efter första mensdagen, är det kört sen?. Har precis slutat med piller och har ingen koll på mig själv. Hur funkar ÄL-prov. Pinkar man på en sticka som man köper på Apoteket och får upp ngn färg? Är de dyra?

MVH en till som "inte planerar" och "låter det bli när det blir".

Svar på tråden gravid? när märker man av det?